تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۵۰۲
کد خبر: ۳۱۷۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با توجه به طرح سپرده ارزی؛

پدرام سلطانی: شرایط کنونی قابلیت جذب سپرده‌های ارزی را ندارد

می متالز - نایب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به طرح سپرده ارزی مطرح شده در مجلس گفت: با اینکه طرح مذکور تصمیم‌ درستی است، اما در شرایط کنونی قدرت جذب سپرده‌های ارزی توسط بانک‌ها را ندارد.
پدرام سلطانی: شرایط کنونی قابلیت جذب سپرده‌های ارزی را ندارد

به گزارش می متالز، پدرام سلطانی با بیان اینکه به طور کلی این طرح اقدام مثبتی است، افزود: میزان اثرگذاری این طرح به میزان اعتماد مردم به نظام بانکی، پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت نظام بانکی در آینده باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در صورتی که پیش‌بینی‌ها درباره اقتصاد و نظام بانکی مثبت باشد و این تلقی ادامه پیدا کند که نظام بانکی ما در دو سال آینده دچار بحران نمی‌شود و به سمت مسائل و مشکلات جدی نمی‌رود، این طرح پاسخگو است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: همچنین اگر پیش‌بینی‌ها حاکی از آن باشد که نرخ ارز با ثبات خواهد ماند و هر زمان صاحب حساب درخواست بازگشت ارزش را داشته باشد، بانک آن را پرداخت می‌کند و شرایط عمومی و اجتماعی طی دو سال آینده رو به وخامت نباشد، می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود: اگر مردم احساسی غیر از این داشته باشند، طبیعتاً این سیاست نمی‌تواند خیلی سپرده‌های ارزی را جذب کند و مردم ترجیح می‌دهند کماکان منابع ارزی را در اختیار و دسترس خود داشته باشند و به سیستم بانکی ندهند.

سلطانی توضیح داد: شاید بخشی از سازمان‌ها و نهادها در صورت در اختیار داشتن منابع ارزی آن را به بانک‌ها بسپارند که آن هم عدد قابل توجهی نخواهد بود، چراکه آنها هم در شرایط تحریم می‌خواهند ارز در دسترس را برای مصارف و مخارج خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: استنباط عمومی من از شرایط سال آینده می‌گوید که این تصمیم اگر چه تصمیم‌گیری خوب و درستی است اما منجر به جذب قابل توجه سپرده‌های ارزی به بانک‌های کشور نخواهد شد.

نویسنده: نیلوفر جمالی

عناوین برگزیده