تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۵۶
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۳۱۷۲۴
سرویس خبر : انرژی

کم بازدهی نیروگاه ها به دلیل نحوه قیمت‌گذاری دولت

می متالز - مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر گفت: دولت نرخ برق را برای شرکت های تولیدی و نیروگاه‌ها ارزان‌تر از معمول حساب کرده و چندسالی است که نرخ ها را افزایش نداده و بر این اساس شرکت های نیروگاهی کم بازده شده اند.
کم بازدهی نیروگاه ها به دلیل نحوه قیمت‌گذاری دولت

به گزارش می متالز؛ محمد جعفری در معرفی شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر برای عرضه در بورس اظهار کرد: این شرکت از جمله شرکت‌هایی است که صادرات به عراق دارد و در سالهای آینده طرح های توسعه‌ای زیادی دارد.

جعفری در ادامه گفت: این شرکت یک طرح توسعه‌ای به نام بیوگاز دامی دارد که از کود دامی گاز تولید کرده و در نهایت به تولید برق می‌انجامد. اینطرح با همکاری شرکت مپنا، سال آینده  راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر در پاسخ به پرسش خبرنگار بازرگانان ایران در خصوص افزایش هزینه شرکت های برقی و افزایش بهای تمام شده شرکت های تولید برق گفت: به دلیل اینکه قیمت برق را دولت تعیین می کند و در دوسال گذشته دولت، قیمت برق شرکت ها را افزایش نداده‌است، در مقابل هزینه شرکت ها افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین درآمد شرکت نسبت به هزینه آن کاهش یافته و این شرکت ها عملکرد مناسبی نداشتند.

جعفری افزود: هزینه تولید برق در ایران ۱۲۰ تومان است اما سهم شرکت و چیزی که در نهایت به حساب درآمد شرکت های نیروگاهی  محسوب می شود 65 تومان است. بر همین اساس بدهی شرکت‌های نیروگاهی افزایش یافته و آنها را برای سودآوری با مشکلاتی رو به رو کرده که در نهایت قیمت خرید برق از نیروگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده