تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۱۷۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

تاکید قانون اساسی در حمایت از معدن کاران/ مجلس آمادگی رفع مشکل معدن کاران را دارد

می متالز - معدن یکی از بخش های مهم و استراتژیک در کشور است که باید به ان توجه شود این که معادن می توانند کشور را از وابستگی به نفت نجات دهند یک واقعیت است اما باید زمینه برای این رهایی از نفت در اقتصاد ایجادشود.
تاکید قانون اساسی در حمایت از معدن کاران/ مجلس آمادگی رفع مشکل معدن کاران را دارد

به گزارش می متالز، ایران کشوری است که از نظر معادن رونق بسیاری دارد اما این که رسیدگی به آن ها به چه میزان است و کارگران معدن چه شرایطی دارند یکی از موضوعاتی است که محمد حسین  فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع به آن پاسخ می دهد وی در گفت و گو با معدن نامه در باره حمایت و رسید گی به وضعیت کارگران معادن گفت: در قانون اساسی به صراحت اعلام شده است که بایداز حوزه معدن حمایت شود. 


فرهنگی با به اشاره این شرایط کار در معادن ایران بیان کرد: معدن به ویژه در ایران از شرایط ایمنی کافی بر خوردار نیست و به همین دلیل همه ما می دانیم کارگران این حوزه شرایط مطلوبی ندارند و در شرایط سخت در معادن مشغول به فعالیت هستند.
به گفته وی به مشکلات کارگران معدن باید به سرعت رسیدگی شود و از نظر حق و حقوق اجتماعی با توجه به سختی کاری که در این شغل وجود دارد بدون هیچ کاستی، تسهیلات در اختیار آن ها قرار بگیرد.
فرهنگی با بیان این که این روز ها یکی از مشکلات در این بخش موضوع حقوق دولتی است تصریح کرد: علی رغم آن که باید از معدن کاران و کارگران این بخش حمایت شود باید بدانیم که مالک معادن ملت هستند و حکومت بر آن ها نظارت دارند، بنابراین معدن کاران مکلف هستند که حقوق ملت را بپردازند و هیچ جای تردید نیست و این نکته قابل ذکر است که حقوق دولتی قابل تغییر نیستند. اما بیشتر فعالان این حوزه در زمینه های دیگری که بیشتر با معیشت و حقوق آن ها گره خورده است موضوعاتی را مطرح می کنند و معتقدم که حمایت از معدن کاران باید متفاوت تر ازکارگران سایر صنایع باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شورای معادن استان ها در خواست کرد که حمایت از معدن کاران و رسیدگی به معضلات آن ها را در الویت قرار دهند  و از سوی دیگر موضوعاتی مانند تمدید پروانه معادن را به سرعت انجام دهند و مجلس هم آمادگی دارد که به این حوزه بیشتر از گذشته ورود کند.

عناوین برگزیده