تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۳۱۷۴۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد
جواد قراگوزلو مدیر فنی تولید فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان

توسعه صنایع نسوز با تکیه بر توان داخلی

می متالز - جواد قراگوزلو مدیر فنی تولید فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان: در حاشیه نمایشگاه بین المللی فولاد کیش 97 به معدن نامه در خصوص شرایط صنعت نسوز در صنعت کشور اظهار داشت: صنایع نسوز ایران هم پای صنعت فولاد در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل قبولی بوده‌است اما تولید در شرایط کنونی مسلما عملکرد متفاوتی را می‌طلبد.
توسعه صنایع نسوز با تکیه بر توان داخلی

به گزارش می متالز، وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده گفت: شرایط تحریمی بالاجبار واحدهای صنعتی را به سمت استفاده از دانش فنی و مواد اولیه داخلی سوق داده‌است و الزاما این مسیر در راه توسعه قوی‌تر طی خواهد شد.

 

قراگوزلو افزود: اما برخی از مواد اولیه پایه نسوز به واردات وابسته است هرچند که سصنعت نسوز تاکنون در تامین مواد موردنیاز خود موفق بوده اما این میزان از تولید مواد پایه کفاف نیاز صنایع نسوز کشور را نمی‌دهد.

مدیر تولید شرکت فولاد هرمزگان در خصوص مشکل کمبود نقدینگی صنایع نسوز اظهار داشت: در شرایط بحرانی باید از راهکارهای بحرانی و استراتژی‌های مناسب شرایط کنونی استفاده کرد و متخصصان امر راهی برای تامین ارز موردنیاز آن‌ها پیدا کنند.

وی در خصوص نمایشگاه بین‌المللی و بیست‌ویکمین سمپوزیوم فولاد کیش 97 گفت: در نمایشگاه‌ها فولادسازان می‌توانند در شرایطی مناسب با دستاوردهای خود آشنا شوند و به تعامل بیشتری در راستای نیازمندی‌ها بپردازند و مسلما این گردهمایی‌ها لازمه توسعه و پیشرفت در جهت خودکفایی است.

مدیر تولید فولادسازی و ریخته‌گری فولاد هرمزگان در خصوص افق چشم‌انداز این شرکت گفت: فولاد مبارکه از میزان ظرفیت تولید در سال جاری گذشته‌است و در تولید ماهیانه نیز رکورد ثبت کرده‌‌است که در همین راستا برنامه 1.5میلیون تنی تولید در سال 98 نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص رویکرد صادراتی فولاد هرمزگان در سال 98 گفت: در شرایط کنونی باید بر اساس پیچیدگی‌های بازار پیش رفت در عین حال فولاد مبارکه به برند خوبی در بازارهای جهانی تبدیل شده‌است.

قراگوزلو پیشینه تحریم صنعت فولاد را طولانی دانست و افزود: تولید 25میلیون تن با تلاش بسیار سختی محقق شد و در شرایط دشوار کنونی صنعت ایران شاهد دستاوردهای علمی در صنعت فولاد است و باید در این جنگ اقتصادی همدیگر را یاری کنیم.

وی افزود: برای افق 1404 ظرفیت‌سازی‌های لازم صورت گرفته اما این برنامه را باید با توجه به شرایط کنونی مورد بازنگری قرار داد.

عناوین برگزیده