تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۳۱۷۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی «فیچ» از فلز سرخ تا 2027/ تقاضای مس سوار بر خودروی برقی

می متالز - موسسه «فیچ ریتینگز» در جدیدترین تحلیل خود برآورد کرده که تقاضای مس در سال 2019 افزایش خواهد یافت. بر پایه این گزارش، تقاضای مس طی یک روند 10 ساله تا سال 2027 میلادی به 29 میلیون و 800 هزار تن خواهد رسید که از رشد سالانه 2.6 درصدی حکایت دارد.
پیش‌بینی «فیچ» از فلز سرخ تا 2027/ تقاضای مس سوار بر خودروی برقی

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، این موسسه پیش‌بینی کرده است که مصرف جهانی با رشد تقاضای برق و بخش‌های زیرساختی چین و همچنین انقلاب تولید در خودروهای برقی از رشد عرضه سبقت می‌گیرد. از سوی دیگر، موسسه «فیچ» پیش‌بینی کرده که تولید سالانه مس طی سال‌های 2018 تا 2027 شاهد رشد 3.6 درصدی خواهد بود.
بر اساس پیش‌بینی «فیچ»، تقاضای مس تصفیه‌شده از تولید فراتر می‌رود و بازار طی چند سال آینده با کسری مواجه می‌شود. به گفته این موسسه، تعادل جهانی مس تصفیه‌شده در سال 2018 شاهد کسری 247 هزار تنی بوده است و این وضع تا سال 2021 باقی خواهد ماند.
به نظر می‌رسد، پیش‌بینی کسری برای دوره کوتاه‌مدت بوده، چراکه «فیچ» پیش‌بینی کرده است که کسری مس جهان به‌دلیل سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های جدید از سال 2021 کاهش می‌یابد و بعد به سمت افزایش عرضه تغییر مسیر می‌دهد.
با فراتر رفتن تقاضای فلز سرخ از عرضه، شرکت‌های معدنی در سراسر جهان به دنبال اجرای پروژه‌های معدنی از سال 2020 خواهند رفت، بنابراین در چشم‌انداز بلندمدت انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان مس روی پروژه‌های جدید و افزایش تولید مس، کسری جهانی عرضه مس کاهش یابد و پس از آن نیز بازار با مازاد عرضه مواجه شود.


پیش‌بینی تولید مس


تولید جهانی مس طی سال‌های آینده، افزایش پایداری را تجربه خواهد کرد، به‌طوری‌که کاهش هزینه‌ها و افزایش قیمت مس می‌تواند از این موضوع حمایت کند. همچنین افزایش قیمت مس در سال‌های آتی، توسعه پروژه‌ها به‌ویژه در کشورهای شیلی، پرو و استرالیا را تقویت خواهد کرد.
بر پایه این گزارش، تولید مس تصفیه چین با رشد پایدار پیش‌بینی ‌شده است و تولیدکنندگان از افزایش قیمت مس، سود خواهند برد.
«فیچ» برآورد کرده که تولید مس تصفیه‌شده چین از 8.8 میلیون تن در سال 2018 به 11.4 میلیون تن در سال 2027 افزایش یابد و رشد سالانه 3.1 درصدی را تجربه کند. تولیدکنندگان داخلی چین سود بیشتری را نسبت به رقبای خارجی کسب خواهند کرد.
شیلی به پیشگامی تولید مس در جهان ادامه می‌دهد. این کشور دومین تولیدکننده مس تصفیه‌شده به شمار می‌رود. شرکت دولتی «کودلکو» و شرکت BMW از اجرای طرحی با عنوان «ابتکار مسئولانه مس» خبر داده‌اند که به بهبود تعهد نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و اکولوژیکی در صنعت مس منجر خواهد شد.
این موسسه برآورد کرده که تولید مس پرو، رشد سالانه با ثباتی را تجربه کند، به‌طوری‌که پیش‌بینی‌شده تولید این کشور تا سال 2027 میلادی به 3 میلیون و 800 هزار تن برسد.
پیش‌بینی می‌شود، تولید مس استرالیا با رشد سالانه 3.1 درصدی به یک‌میلیون و 250 هزار تن تا سال 2027 برسد. «فیچ» برای هند نیز با اشاره به رشد بسیار مناسب تولید مس در این کشور خاطرنشان کرده که تولید مس هندی‌ها تا سال 2027 با میانگین رشد سالانه 7.3 درصدی به یک‌میلیون و 800 هزار تن خواهد رسید.
فیچ در این گزارش چشم‌انداز رشد تقاضای آمریکا را مسکوت باقی گذاشت، چراکه بسته مربوط به توسعه زیرساخت ترامپ را مطابق با انتظارات ندانست.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده