تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۸۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

صادرات فولاد نقطه طلایی در اقتصاد کشور است

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت فولاد یکی از صنایع مادر است میزان مصرف و تولید در هرکشور ی نشان دهنده توسعه یافتگی ان کشور است صنعت فولاد در زمینه های مختلف کاربرد دارد.
صادرات فولاد نقطه طلایی در اقتصاد کشور است

به گزارش می متالز، خادمی با بیان این که فولاد در هر کشوری نشان دهنده توسعه یافتگی است تصریح کرد: صنعت فولاد با رشد اقتصادی در هر کشوری ارتباط مستقیم دارد. کشور چین یکی از کشور هایی است که رشد اقتصادی آن ارتباط مستقیم با تولید و مصرف فولاد دارد و در سالی که  فولاد را در بیشترین صنایع مصرف کرده باشد در آن سال توفیق اقتصادی بیشتری دارد.


درهر پروژه  سرمایه ای مصرف فولاد کاربرد دارد وزیر ساخت ها را  ایجاد می کند.
وی با بیان این که صنایع فولاد کشور پس از انقلاب رونق چشم گیری  داشت تصریح کرد: در کشور پیش از انقلاب چند کار خانه فولاد سازی در استان های خوزستان، اصفهان وکرمان فعال بود اما پس از انقلاب اسلامی زیرساخت ها در صنعت فولا سازی کشور شکل گرفت و ما توانستیم این دانش را به دیگر کشورها هم منتقل کنیم. 
وی در باره وضعیت صنایع فولاد سازی در کشور گفت : فولاد صنایع مادر است اما در حال حاضر وضعیت کارخانجات فولاد، به دلیل وگذاری های غیر اصولی با مشکلات عدیده ایی مواجه است.
عضو کمیسیون انرژی با تاکید براین که افزایش قیمت فولاد می تواند به نفع اقتصاد کشور باشد اظهار کرد:صادرات فولاد  برای کشور منفعت دارد و افزایش قیمت که در راستای شفاف سازی است می تواند در این زمینه موثر باشد. کشور سال ها در زمینه  صادرات فولاد عملکرد موفق داشته است.
خادمی در پایان گفت:  مشکل صنایع  فولاد قیمت نیست آن چه برخی از صنایع را به تعطیلی کشانده عدم مدیریت صحیح این کارخانه ها است: اگر مدیریت اصلاح شود می توانیم با کمترین هزینه فولاد را تولید و به کشور های همسایه صادر کنیم.

عناوین برگزیده