تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۳۲۱۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
دانشگر تشریح کرد:

جزئیات نسخه به روز و الکترونیک اطلس ملی فولاد ایران

می متالز - نسخه دوم اطلس ملی فولاد ایران در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مدیران شرکت های بزرگ فولادی و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران رونمایی شد و قرار است با تکمیل و نهایی سازی اطلاعات، از اوایل سال آینده به جامعه فولاد کشور عرضه شود.
جزئیات نسخه به روز و الکترونیک اطلس ملی فولاد ایران

به گزارش می متالز، نسخه سال 98 اطلس ملی فولاد ایران علاوه بر نقشه جانمایی واحدها و طرح های فولادی و اطلاعات آنها، از بستر الکترونیک نیز بهره می برد و یک اپلیکیشن هم برای آن طراحی شده است.

به روز رسانی اطلاعات و نرم افزار واقعیت افزوده، دو مزیت نسخه جدید اطلس فولاد

محمدرضا دانشگر، مدیر پروژه اطلس ملی فولاد ایران با اشاره به تفاوت های این نسخه با نسخه اول اطلس فولاد اظهار داشت: نسخه نخست اطلس ملی فولاد ایران که شامل یک نقشه پراکندگی واحدهای فعال زنجیره فولاد و طرح های در حال احداث و همچنین کتاب مربوطه بود، در سال ۹۴ منتشر شد که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفت. اما با توجه به روند توازن و تکمیل زنجیره فولاد، نیاز به روزرسانی اطلس در انجمن تولیدکنندگان فولاد احساس شد و لذا در نسخه دوم اطلس ملی فولاد ایران، علاوه بر افزایش تعداد واحدهای فعال و طرح های در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، نقشه خطوط ریلی، گاز، برق و منابع آبی کشور و همچنین اطلاعات واحدهای تولیدی مورد به روز رسانی قرار گرفت به طوری که هم اکنون تعداد واحدهای زنجیره فولاد در این نسخه از اطلس به بیش از ۲۶۰ واحد رسیده است.

علاوه بر به روزرسانی اطلاعات، یک مزیت مهم دیگر هم در نسخه جدید اطلس نسبت به نسخه سال ۹۴ وجود دارد و آن بهره گیری از نرم افزار واقعیت افزوده بر روی نقشه و لینک اطلاعاتی آن به یک اپلیکیشن است. این اپلیکیشن که بر روی سیستم عامل های اندروید و ios قابل نصب است، این امکان را به کاربر اطلس ملی فولاد می دهد که با تنظیم دوربین گوشی بر روی آیکون کارخانه مورد نظر و انتخاب آن، اطلاعات جامعی از آن شرکت از موارد عمومی و کلی مثل ظرفیت و شماره تماس و آدرس گرفته تا اطلاعات تخصصی همچون انواع محصولات تولیدی، میزان مصارف انرژی، گواهینامه ها، آمار تولید و صادرات و … را در گوشی هوشمند خود مشاهده و از آن ها بهره برداری کند.

 

اطلس ملی فولاد مرجع اطلاعاتی مناسبی برای تصمیم گیری ها است

مدیر پروژه اطلس ملی فولاد ایران در خصوص میزان اهمیت آن برای فعالان فولادی کشور توضیح داد: برای سرمایه گذاران، مدیران، سیاستگذاران و به طور کلی جامعه فولاد کشور بسیار مهم است که بتوانند تصویر روشنی از وضعیت ظرفیت ها، جانمایی واحد های فعال و طرح ها، زیرساخت های مورد نیاز صنعت فولاد و همچنین توازن حلقه های مختلف زنجیره فولاد در مناطق جغرافیایی کشور داشته باشند و بر اساس اطلاعات صحیح و جامع تصمیم گیری نمایند. بنابراین این اطلس به کمکشان خواهد آمد تا بتوانند تصمیمات دقیق تر و مبتنی بر اطلاعات ترکیبی به روزتری اتخاذ کنند. علاوه بر این استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار واقعیت افزوده، ضمن اینکه سهولت دسترسی به اطلاعات فولاد ایران را برایشان به ارمغان می آورد، امکان برخورداری از آمار و اطلاعات تکمیلی و تخصصی واحدهای مختلف فولادی را به آنان می دهد. البته یک نکته مهم دیگر هم این است که این اطلاعات به صورت دوره ای در اپلیکیشن آپدیت می شود.

 

بومی سازی و اطلس ملی فولاد ایران

دانشگر در خصوص لیست تامین کنندگان اصلی زنجیره فولاد که در این اطلس وجود دارد هم اظهار داشت: جدول تامین کنندگان اصلی صنعت فولاد در راستای بومی سازی و حمایت از توانمندی های تامین کنندگان داخلی تهیه شده و شرکت های تامین کننده می توانند از این طریق بیش از پیش خود را به تولیدکنندگان و پیمانکاران صنعت فولاد معرفی نمایند. همچنین برای سهولت بیشتر کاربران در شناسایی شرکت های تامین کننده، حدود ۲۰ زمینه فعالیت برای تامین کنندگان در نظر گرفته شده که امیدواریم در آینده و با فعالیت بیشتر کمیته بومی سازی در انجمن تولیدکنندگان فولاد به تعداد این شرکت های تامین کننده داخلی اضافه شود.

وی در خصوص سایر بخش های اطلس ملی فولاد ایران نیز به  چیلان  گفت: در اپلیکیشن مربوطه، علاوه بر نرم افزار واقعیت افزوده و لیست تامین کنندگان اصلی صنعت فولاد، آمار و اطلاعات فولاد ایران و جهان نیز قابل دریافت است که این آمار بسته به ماهیت آن، به صورت دوره ای به روز رسانی می شود و کاربران را در جریان جدیدترین اطلاعات آماری فولاد همچون گزارشات انجمن جهانی فولاد و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران قرار می دهد.

 

چگونه اطلس ملی فولاد را دریافت کنیم؟

مدیر پروژه اطلس ملی فولاد ایران در خصوص نحوه دریافت اطلس نیز گفت: نسخه جدید اطلس ملی فولاد هم اکنون در مرحله نهایی سازی اطلاعات در سرورهای نرم افزاری و اصلاح خطاهای احتمالی در بهره برداری آزمایشی قرار دارد و به یاری خدا از اوایل سال ۱۳۹۸ به علاقمندان ارائه می شود. جهت دریافت اطلس ملی فولاد ایران که شامل نقشه پراکندگی و زیرساخت های صنعت فولاد و حساب کاربری اپلیکیشن می باشد نیز لازم است از طریق انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به شماره تلفن ۴-۸۸۵۵۱۷۰۱-۰۲۱ اقدام نمایند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده