تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۳۲۷۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید/عملیات اجرایی ۶ شهر جدید در سال جاری

می متالز - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از دستور کار قرار گرفتن و عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج خبر داد.
آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید/عملیات اجرایی ۶ شهر جدید در سال جاری

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی در مورد آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ گفت: در سال گذشته عملیات اجرایی تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید.

در سال ۱۳۹۸ نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح برنامه‌های شرکت عمران در سال ۹۸، گفت: تحریم‌ها بدون شک باعث کاهش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه صنایع خود اتکا مانند صنعت ساختمان شده و به شدت این حوزه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی در ادامه تحویل تعهدات مربوط به مسکن مهر، شروع عملیات اجرایی بخشی از تعهد ۲۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن، تحقق پروژه‌های کلان حمل و نقل، سرعت دادن به سیاست ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها و جبران کمبود خدمات را بخشی از برنامه‌های مهم این شرکت در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: ما در شرایطی برنامه عملیاتی سال ۹۸ را شروع می‌کنیم که عملکرد نسبتا موفقی را در سال ۱۳۹۷ پشت سر گذاشتیم، عملکرد و نحوه عمل و سازماندهی سال ۱۳۹۷ سرمایه ارزشمندی است که به اتکاء آن می‌توان به تحقق برنامه سال ۱۳۹۸ نیز امیدوار بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه، عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است گفت: در این برنامه بخش‌های مختلفی از جمله تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر در قالب خودمالکی، مشارکت در ساخت، مشارکت در محله‌سازی، مشارکت در پیمانکاری و آماده‌سازی و همچنین واگذاری اراضی با تعهد ساخت باید به کار گرفته شود که ضروری است در واگذاری‌های جدید نیز شرکت‌ها دقت کنند هرگونه واگذاری منجر به ساخت شده و تضمین‌ها و مشوق‌های لازم منظور شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ و در قالب قانون بودجه امکانات مناسبی برای تکمیل سایت مسکن مهر فراهم شده است گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تسهیلات در پروژه‌های منتخب، هزینه کرد، شرکت از منابع داخلی در پروژه‌ها و همچنین امکان فروش عرصه و واریز آن به حساب شرکت فراهم شده است که فرصت خوبی برای به سرانجام رساندن سایت مسکن مهر در شهرهای جدید محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت: در این حوزه همچنین استراتژی افتتاح را به استراتژی تحویل تغییر داده و تصمیم داریم هرچه سریعتر پروژه‌های دارای متقاضی و فاقد معارض را به سرانجام برسانیم.

عناوین برگزیده