تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۲۹۰۱
معاون امور دریایی سازمان بنادر خبر داد؛

ارائه تسهیلات کم‌بهره برای خرید شناور‌های مسافری در سال ۹۸

می متالز - حق شناس گفت: ارائه تسهیلات کم‌بهره برای خرید شناور‌های مسافری از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
ارائه تسهیلات کم‌بهره برای خرید شناور‌های مسافری در سال ۹۸

به گزارش می متالز، هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه افزایش سطح ایمنی برای تردد مسافران از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌‌های سازمان بنادر در سال ۹۸ بوده است، گفت: نوسازی شناور‌های مسافری برای افزایش و رونق گردشگری از دیگر اقداماتی است که این سازمان در سال جدید در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز و سفر‌های دریایی هیچ حادثه‌ای نداشته‌ایم، اظهار کرد: این امر نشان دهنده آن است که سطح ایمنی در تمام بنادر و اسکله‌ها بسیار بالا بوده و نکات ایمنی در تمامی این بخش‌ها رعایت شده است.

حق‌شناس بیان کرد: سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده برای ساخت و خرید شناور‌های مسافری تسهیلات پرداخت می‌کند و یارانه در اختیار سرمایه گذاران و خریداران قرار می‌دهد، بنابراین خریداران این حوزه می‌توانند از فرصتی که قرار داده شده استفاده کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه باید تعداد شناور‌های مسافری را در شمال و جنوب کشور افزایش دهیم، گفت: به همین دلیل به تمام سرمایه‌گذاران در بخش باری و مسافری تسهیلات کم بهره ارائه می‌شود و از سوی دیگر اسکله‌های جدید را در تمام بنادر برای تردد راحت‌تر تجهیز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سال رونق تولید سازمان بنادر سعی خواهد کرد از تمام توان نیرو‌های داخلی برای ساخت و تکمیل بنادر جنوبی کشور و همچنین ساخت کشتی استفاده کند.

حق‌شناس اظهار کرد: در نوروز گذشته در مناطق آزاد قشم و هرمز اسکله‌های جدیدی برای مسافران ایجاد شد و در صورت نیاز باز هم با استفاده از نیرو‌های داخلی اقدام به ساخت اسکله‌های جدید خواهیم کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به ارسال دستگاه‌ها و ماشین آلات لایروب به مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لایروب به گرگان رود در استان گلستان انتقال داد و با استفاده از این دستگاه بخش عمده‌ای از لایروبی این منطقه سیل زده انجام شد.

عناوین برگزیده