تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۲۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خادمی:

دولت نباید در بخش اقتصاد و صنعت رقیب بخش خصوصی باشد

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت نباید در بخش اقتصاد و صنعت رقیب بخش خصوصی باشد، گفت: در حال حاضر دولت رقیب بخش خصوصی است به گونه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پتروشیمی و صنعت فولاد دارد و اگر بخش خصوصی در این زمینه‌ها ورود پیدا کند، از پیش مشخص است که نمی‌توانند با دولت رقابت کنند.
دولت نباید در بخش اقتصاد و صنعت رقیب بخش خصوصی باشد

به گزارش می متالز، هدایت‌الله خادمی درباره پیشرفت تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بهینه و حداکثری از حداقل منابع و افزایش کارآیی است؛ به این معنا که ما باید از حداقل مواد اولیه خود، حداکثر تولید و سوددهی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر این اساس با تحقق اقتصاد مقاومتی، هزینه‌های تولید کاهش یافته، شاهد افزایش راندمان تولید خواهیم بود و همچنین از منابع‌مان به نحو بهتری می‌توانیم استفاده کنیم.
خادمی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، رضایت مردم و رفاه بیشتر آنان را هم در پی خواهد داشت، تصریح کرد: باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طور کامل تحقق یابد که یکی از ملزوماتش این است که دولت دست از روی اقتصاد بردارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر بخش زیادی از بودجه کشور، صرف اعطای حقوق به پرسنل دولتی می‌شود، اما اگر دولت از بخش خصوصی دست بردارد و خصوصی‌سازی واقعی انجام شود، این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید زیرساخت‌های را لازم برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف فراهم کند، بیان داشت: زمانی که بخش خصوصی روی کار بیاید، شفاف‌سازی شکل می‌گیرد و از سوی دیگر، چون در بخش خصوصی افراد سرمایه خود را به کار می‌گیرند، تلاش می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن، آن را مدیریت کرده و سوددهی بالاتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه دولت نباید در بخش اقتصاد و صنعت رقیب بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: در حال حاضر دولت رقیب بخش خصوصی است به گونه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پتروشیمی و صنعت فولاد دارد و اگر بخش خصوصی در این زمینه‌ها ورود پیدا کند، از پیش مشخص است که نمی‌توانند با دولت رقابت کنند و در نتیجه ورشکسته می‌شود.

عناوین برگزیده