تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۳۳۳۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

در بازار سرب طی سال 2018 چه گذشت؟ / تقاضا در بازارهای جهانی فراتر از عرضه سرب بود

می متالز - تحقیقات گروه مطالعات بین المللی سرب و روی (ILZSG) نشان می دهد در سال 2018 تقاضای سرب تصفیه شده حدود 98 هزار تن بیشتر از عرضه در بازارهای جهانی بوده است.
در بازار سرب طی سال 2018 چه گذشت؟ / تقاضا در بازارهای جهانی فراتر از عرضه سرب بود

به گزارش می متالز، در مدت مذکور موجودی سرب در بورس فلزات لندن، بورس آتی شانگهای و نیز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در پایان سال با 57 هزار تن کاهش به 406 هزار تن رسید.

پس از سقوط 3.2 درصدی در سال 2017، تولید معدنی سرب در چین با افت 3.4 درصد در سال 2018 مواجه شد. تولید معدنی در قزاقستان، مکزیک، پرو و آمریکا نیز کاهشی بود.

این کاهش در اروپا، استرالیا، کوبا، هند و ترکیه بیش از حد نرمال بود و منجر به کاهش کلی تولید معدنی سرب یعنی حدود 1.2 درصد در جهان شد.

به رغم کاهش در اروپا، کانادا و چین تولید فلز سرب جهان در سال 2018 رشد 0.6 درصدی داشت. این امر عمدتا ناشی از افزایش در استرالیا، هند و آمریکا بوده است.

تولید فلز سرب تصفیه شده از منابع ثانویه شامل بازیافت در سال 2018 حدود 62.5 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داد درحالی که در سال 2017 این سهم حدود 61.8 درصد بود.

در سال گذشته به طور کلی مصرف جهانی فلز سرب تصفیه شده 0.2 درصد افزایش یافت. افزایش در چین و هند به ترتیب 0.8 درصد و 8.3 درصد بوده که تا حدود زیادی به دلیل کاهش در مکزیک، ژاپن، جمهوری کره، تایوان و آمریکا جبران شد.

در اروپا نیز تقاضا همچنان پایدار بود زیرا افزایش در اتریش، ایتالیا و لهستان کاهش در چک و فرانسه را جبران کرد و به تعادل رساند.

عناوین برگزیده