تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۳۴۵۴
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت خبر داد:

آزادراه خرم-زال؛ تنها راه دسترسی پلدختر و خوزستان به خرم آباد

می متالز - معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه خرم آباد – پل زال تنها مسیر دسترسی پلدختر به خرم‌آباد است.
آزادراه خرم-زال؛ تنها راه دسترسی پلدختر و خوزستان به خرم آباد

به گزارش می متالز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سیدحسین میرشفیع در سفر به استان خوزستان از زیر عبور بودن آزادراه خرم‌آباد- پل زال بعد از سیل اخیر خبر داد و گفت: این آزادراه تنها مسیر دسترسی پلدختر و حتی خوزستان به خرم‌آباد است و تنها مسیر دسترسی و امداد رسانی به پلدختر از روستای دهلیج و یا از طریق منطقه پاعلم محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین باز بودن آزادراه خرم‌آباد- پل زال امری ضروری است که با تلاش شبانه روزی و علی رغم رانش‌های مختلف بر اثر بارندگی و سیل این مسیر در هیچ مقطعی بسته نشد و از ابتدای وقوع سیلاب در این استان تا به امروز زیر عبور ترافیک قرار دارد.

میرشفیع احداث یک واریانت برای ارتباط شهر معمولان تا خرم‌آباد را از دیگر اقدامات در استان لرستان برشمرد و توضیح داد: مسیر ارتباطی این دو شهر در بخشی به طور کامل از بین رفته بود و امکان بازگشایی مسیر نبود اما با بررسی مسیرهای موجود با در نظر گرفتن معارضین و طول مسیرهای مختلف احداث واریانتی در کنار رودخانه نهایی شد که در حال حاضر مشاوران بر روی طرح نهایی کار می‌کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از بازگشایی مسیر دسترسی ۶۰۰ روستا خبر داد و اعلام کرد: سیل اخیر موجب از بین رفتن مسیر دسترسی ۸۰۰ روستا شد که با تلاش همکاران تا کنون بخش‌هایی بازگشایی شده و در این هفته مسیر دیگری که دسترسی ۶ روستا را مجدداً برقرار می‌کند، بازگشایی خواهد شد.

عناوین برگزیده