تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۳۳۵۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با بهره برداری از طرح‌های توسعه و نیروی انسانی پرتلاش

افزایش ۵۴ درصدی تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

می متالز - تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبای از گروه فولاد مبارکه اصفهان ۵۴ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۵۴ درصدی تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

به گزارش می متالز، مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: پارسال صنعتگران پرتلاش این مجتمع در نخستین سال بهره برداری از طرح های توسعه با افزایش بهره وری در تجهیزات و نیروی انسانی موفق شدند یک میلیون و 194هزار و 608تن کلاف گرم با 54درصد بیشتر از سال قبل از آن تولید کنند.

احمد احمدیان افزود: برای تامین حداکثری بازار داخل کشور، بنا بر تأکید مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه سهم عمده این میزان تولید مربوط به محصولات ضخامت پایین شامل دو و دو و نیم میلیمتر از نیازهای اساسی بازار فولاد است.

وی راه‌اندازی کلاف‌پیچ شمارۀ 2نورد گرم، تأمین نیروی انسانی موردنیاز توسعه، تدوین چارت پرسنلی جدید متناسب با توسعۀ خطوط تولید، راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه CHP، اجرای بخشی از اصلاحات کورۀ قوس شمارۀ با توان داخلی صنعتگران را از مهمترین عوامل افزایش تولید در این مجتمع فولادی دانست.

مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: با دست‌یابی به رکورد جهانی کاهش مصرف آب در کلاف گرم بر اساس آمارهای رسمی میزان مصرف آب خام این مجتمع در سال گذشته معادل سه و دو دهم مترمکعب بر تن کلاف گرم محاسبه شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن معادل پنج و دو دهم مترمکعب بر تن کلاف گرم، 45درصد کمتر شده است.

احمد احمدیان افزود: با وجود افزایش 16درصدی تولید آهن اسفنجی و رشد 54درصدی کلاف گرم، مصرف آب کاهش یافته است.

عناوین برگزیده