تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۳۳۵۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تغییرات اخیر بازار جهانی سنگ آهن درآمد معدن کاران استرالیایی را بالا می برد

می متالز - قیمت سنگ آهن که قبل از حادثه شکستن سد در برزیل حدود 75 دلار بود پس از طوفان ماه گذشته استرالیا و افزایش فاکتورهای منفی و نگرانی های بیشتر از کاهش عرضه استرالیا و برزیل حال به حدود 95 دلار هر تن سی اف آر چین رسیده است.
تغییرات اخیر بازار جهانی سنگ آهن درآمد معدن کاران استرالیایی را بالا می برد

به گزارش می متالز به نقل از مک کواری، همچنین پرمیوم سنگ آهن خلوص های بالاتر بیشتر شد و تخفیف ها برای خلوص های پایین پس از فاجعه شکست سد ژانویه در برزیل کم شد. از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت سنگ آهن حدود 35 درصد برای سنگ آهن خلوص پایین تر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و پرمیوم سنگ آهن خلوص بالا حدود 23 درصد بالا رفته است.

سهم شرکت واله از کل سنگ آهن حمل شده از برزیل به 50 درصد رسیده در حالی که در اوج 90 درصد بود. در این بین با توجه به این که قیمت سنگ آهن رشد چشمگیر داشته، این تغییر در توازن عرضه و تقاضا به نفع شرکت های معدنی استرالیایی شده  و اغلب آن ها در پیش بینی هایشان از امیدواری نسبت به بهبود درآمدهای سال جاری میلادی خود خبر دادند. برای شرکت های معدنی بی اچ پی، ریو تینتو و مینرال ریسورس پیش بینی رشد درآمد هر سهم حدود 30 درصد ثبت شده است و برای شرکت های معدنی فورتسکیو و ام تی گیبسون به ترتیب 60 درصد و 120 درصد برآورد شده است.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده