تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۱۹
بازدید: ۵۵۷
کد خبر: ۳۳۶۶۷
یزدی زاده در نشست خبری خود در نمایشگاه محیط زیست مطرح کرد:
می متالز - نشست خبری مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در غرفه این شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در تاریخ 26 فروردین 1398 در تهران، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد.
توجه به نیروی انسانی و پرسنل ذوب آهن جزو اولویت های ماست + عکس

به گزارش می متالز، ذوب آهن اصفهان دارای بزرگترین جنگل دست کاشت در خاورمیانه با وسعت ۱۶۵۰۰ هکتار؛ ۸۴ برابر استانداردهای زیست محیطی است. 

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران در غرفه این شرکت حاضر شد و با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی و موضوع محیط زیست، گفت: سال ۹۶ میزان ۱۰.۵ میلیارد تومان برای نگهداری پوشش گیاهی ذوب آهن هزینه شد.

یزدی زاده افزود: میزان کل ترسیب کربن در فضای سبز ۱۵۵ هزار تن، میزان کل ترسیب در خاک تحت پوشش فضای سبز ۶۳۰ هزار تن و هزینه نگهداری سالانه بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یادآور شد: ذوب آهن برای پساب های زرین شهر، فولادشهر و نجف آباد برنامه دارد تا ۵۶۰ لیتر در ثانیه پساب های این شهرها را تصفیه کند و امیدواریم در چهار سال آینده این موضوع عملی شود. ضمنا، پساب فلاورجان را برای پوشش کامل نیازهای بخش صنعت ذوب آهن در نظر داریم.

یزدی زاده در ادامه  افزود: فرآیند کوره بلند یک فرآیند بسته است و در کنورتورها، فیلتر نصب کرده ایم.

مهندس یزدی زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته تولید ریل را آغاز کردیم، برای ریل S49 منتظر قرارداد با مترو اصفهان هستیم  و ریل UIC60 را با راه آهن قرارداد داریم. 

وی با تاکید بر اینکه در کشور منابع زغالی فراوانی وجود دارد که باید از آنها استفاده شود، بیان داشت: برای امسال پروژه PCI (تزریق پودر زغال) را در دست اجرا داریم.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: ذوب آهن اصفهان قبلا ۳ باطری داشت که دو باطری آن فعال است، باطری شماره ۱ کاملا بروز و اصلاح شده و آلایندگی ندارد؛ اما باطری شماره ۳ با تحریم مواجه شد و پس از رفتن اوکراینی ها به سراغ چینی ها رفتیم به طوری که آن را در حد راه اندازی به کار انداختند و سال گذشته 3 پروژه را بر روی این باطری شروع کردیم که ۲ مورد در حال تکمیل است.

یزدی زاده در ادامه به ارائه جزئیات پروژه پرداخت و گفت: ما چند راهکار داریم، تنظیم رژیم حرارتی باطری شماره ۳ که به محض ورود من به شرکت با کارشناسان روسی قرارداد بسته شد؛ تعویض و بومی سازی درب های فلکسیبل (انعطاف پذیر) باطری شماره ۳، dedusting و تمیزکننده درب های باطری؛ درب های آسیب دیده بحرانی (تا پایان خرداد) و درب های آسیب دیده جزئی (تا پایان شهریور) باید ترمیم شوند. جهت اصلاح این موارد برای ۴ شرکت اروپایی، روسی و چینی مناقصه گذاشته ایم که بخش هایی را خودمان اصلاح خواهیم کرد و حدودا ۵ میلیون یورو هزینه آن برآورد می شود.

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار «می متالز» در ارتباط با استمرار حضور این شرکت در بورس کالا گفت: بورس کالا تنها مرجعی است که شفافیت دارد و اقتصادی ترین روش حضور و عرضه در بورس کالاست.

وی ابراز داشت: با حضور در بورس کالا معافیت مالیاتی داریم  و سعی داریم عرضه محصولات ساختمانی را در بورس کالا افزایش دهیم. 

یزدی زاده بیان کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان درخواست سلف موازی را در بورس کالا داشتیم که ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد اما متاسفانه ۱۰۰ میلیارد تومان آن منقضی گردید. 

مدیرعامل «ذوب» در خاتمه گفت: در تلاشیم تا ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر درخواست و آنرا محقق سازیم.

گزارش از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز