تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۳۹۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

توسعه همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان/ تهیه پروتکل برای کریدور خلیج فارس- دریای سیاه

می متالز - اسلامی، از توسعه همکاری‌های ایران و بلغارستان خبر داد و گفت: تهیه پروتکل برای کریدور خلیج فارس-دریای سیاه در دست اقدام است.
توسعه همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان/ تهیه پروتکل برای کریدور خلیج فارس- دریای سیاه

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سفر خود به بلغارستان گفت: هدف این سفر شرکت در کمیسیون مشترک دو کشور است که بعد از ۳ سال در کشور بلغارستان برگزار می‌شود. یکی از اهداف این کمیسیون پیگیری مصوبات و تصمیمات گذشته است. در واقع در این نشست دو طرف عملکرد دو کشور در حوزه مصوبات گذشته را بررسی، موانع پیشبرد این مصوبات را احصا و برای برطرف کردن موانع و شدت دادن و شتاب دادن به روند توسعه همکاری‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی توسعه همکاری‌های را هدف دیگر این نشست دانست و افزود: هدف دیگر این کمیسیون ایجاد سرفصل‌های جدید و توافقات برای توسعه همکاری‌هاست که در قالب امضا و مبادله چند موافقت‌نامه بین وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌ها پیگیری خواهد شد.

اسلامی به برنامه‌ریزی برای ملاقات با مقامات ارشد کشور بلغارستان اشاره کرد و ادامه داد: در این ملاقات‌ها برای توسعه تعاملات و ارتقای سطح روابط گفتگو خواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: برای هماهنگی روابط میان ایران و کشور‌های گوناگونی که کشور با آن‌ها رابطه اقتصادی دارد، کمیسون‌های همکاری اقتصادی تشکیل شده‌اند و هر وزارتخانه مسئول مدیریت کمیسیون مشترک ایران و چند کشور است.

وی افزود: کمیسیون‌های مشترک هماهنگ‌کننده، تسهیل کننده و تسریع کننده پیشبرد برنامه همکاری‌ها هستند و توافقات میان دو کشور را دبیرخانه دائمی همکاری‌های دو کشور در کمیسیون مشترک دنبال می کند.

اسلامی با اشاره به پیگیری پروژه کریدور خلیج فارس-دریای سیاه گفت: تهیه یک پروتکل برای کریدور ترانزیت خلیج فارس-دریای سیاه که کشور بلغارستان نیز در آن عضویت دارد، در دست اقدام است. این پروتکل کمک می‌کند که خاور دور، اقیانوس هند و آسیای میانه به اروپا و منطقه دریای سیاه متصل شوند.

وی ادامه داد: این مساله به توسعه همکاری‌های اقتصادی کمک می‌کند، چراکه ترانزیت شاهراه سرعت بخشیدن به همکاری‌های اقتصادی است.

عناوین برگزیده