تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۴۰۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

سهم فولاد در دنیای مدرن ما

می متالز - فولاد؛ صنعتی است که همراه به موازات توسعه کشورها با افزایش تقاضا روبه‌رو شده است.
سهم فولاد در دنیای مدرن ما

به گزارش می متالز، رشد جمعیت و نیاز به تأمین زیرساخت‌ها یا تأمین مسکن که نیازمند بکارگیری مصالحی با استحکام بالاست؛ از مصادیق بارز رشد تقاضای این محصول ارزشمند است.

امروزه تولیدکنندگان و سازندگان صنایع مختلف متقاضی محصولاتی با دوام، سبک و استاندارد و صدالبته فاقد مشکلات زیست محیطی نظیر فولاد هستند، شاخصه‌هایی که در کمتر مصالحی وجود دارد.

نگاهی به سهم فولاد در صنایع نشانگر آن است که در تمامی زیرساخت‌های صنایع نقش اساسی را بازی می‌کند، از ساخت ریل‌ها، جاده‌ها و ماشین‌آلات موردنیاز حمل‌ونقل گرفته تا انواع سازه‌ها از فولاد استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت این محصول در اغلب ساخت‌وسازها یک زیرساخت قدرتمند ارتباطی قلمداد می‌شود.

در حالی طبق آمارها بیش از نیمی از فولاد تولیدشده در سراسر جهان در ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها مصرف می‌شود که حدود ۲/۷ میلیارد نفر دیگر تا سال ۲۰۵۰ میلادی (۱۴۲۹ خورشیدی) به جمعیت فعلی اضافه می‌شود و این تغییر رشد و توسعه شهرها را به دنبال خواهد داشت به این ترتیب در سال‌های آتی پیش‌بینی احداث ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در دنیا امر دور از انتظار نیست.

در این راستا فولادسازان همزمان با افزایش بازار تقاضا، عرضه گسترده‌ای از محصول و تعرفه این محصولات را از قیمت شمش گرفته تا قیمت میلگرد، قیمت پروفیل سبک، قیمت تیر آهن هاش و قیمت ورق سیاه را تحت تأثیر میزان تولید خود قرار داده‌اند، چرا که در تمامی زمینه‌های محصولات فولادی کاربرد گسترده دارند.

 

حمل‌ونقل و فولاد

حمل و نقل و جابه‌جایی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انسانی در جهان امروز است و به هر شیوه‌ای که انجام شود سه عنصر مهم همچون: «زیرساخت»، «وسیله نقلیه» و «بهره برداری» در آن وجود دارد. به این ترتیب حمل‌ونقل در اقتصاد جهانی نه تنها نقش کلیدی دارد، بلکه می‌توان گفت طی ۳ دهه گذشته، میزان حمل‌ونقل ۲ برابر شده است و حدود ۱۵ درصد از فولادی که در سراسر جهان تولید می‌شود و در تأمین نیاز جامعه در بخش حمل‌ونقل همچون حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی و …استفاده می‌شود. این محصول همچنین در زیرساخت‌هایی مانند جاده‌ها، پل‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های مربوط به حمل‌ونقل نیز ضروری است.

 

خودرو و فولاد

خودرو یکی از مؤلفه‌های بزرگ زندگی انسان امروزی در تمام جوامع است. این روزها در طراحی جدید ماشین‌آلات فولادهای پیشرفته با مقاومت بالا بکار می‌رود، به‌طوری‌که انواع جدید فولادهای پیشرفته با مقاومت بالا به خودروسازان این امکان را می‌دهد که وزن محصولات خود را در مقایسه با فولاد سنتی از ۲۵ تا ۳۹ درصد کاهش دهند.

 

تولید و توزیع انرژی

از آنجایی‌که انرژی برای توسعه جامعه شرطی ضروری و لازم است، فولاد در تأمین این انرژی، ماده‌ای حیاتی به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌ها دارای عملیات تخصصی در دو بخش انرژی و فلزات هستند که بخش انرژی آن، در حوزه تولید و توزیع انرژی از این محصول فعالیت دارند. به طورکلی استفاده از فولاد در بازیابی، تولید، توزیع و ذخیره انرژی اجتناب‌ناپذیر است و در افزایش بهره‌وری منابع انرژی نیز نقش مؤثری دارد.

 

ابزار و ماشین‌آلات

اگر کالایی در دنیا وجود دارد که از فولاد درساخته نشده است، به احتمال زیاد با ماشینی ساخته شده که از جنس فولاد است. فولاد در همه جا هست؛ در ماشین، تلفن، یخچال و.... همه اینها با فولاد تهیه و با استفاده از تجهیزات و ابزار فولادی ساخته شده‌اند.

فولاد ماده‌ای حیاتی و ضروری در دنیای امروزی ما است چراکه استفاده وسیع از انواع فولاد در ساختمان سازی‌های مدرن و پل‌ها، راه آهن، خودرو، کشتی سازی و دیگر مصارف صنعتی به‌سرعت آن را به کالایی بسیار ارزشمند تبدیل کرده و دارندگان تکنولوژی تولید فولاد توانستند از سرعت بالاتری در دستیابی به توسعه اقتصادی بهره مند شوند.

متقاضیان برای ثبت سفارش و اطلاع از آخرین قیمت محصولات فولادی همچون: قیمت ورق سیاه، قیمت پروفیل سبک، قیمت تیرآهن هاش، قیمت میلگرد و.... می‌توانند به وب سایت www.himetal.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۱۰۱۲۰۰ تماس بگیرند.

عناوین برگزیده