تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۴۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«تجارت» در قله بورس

می متالز - بانک تجارت در سال ٩٧ با تحولات بنیادین در عملکرد خود همراه شده که فرای پتانسیل هایی نظیر اجرایی شدن افزایش سرمایه ، افزایش توان جذب منابع و تسهیلات دهی بانک و پتانسیل تراز ٩٠٠ میلیون دلاری مثبت ارزی بوده و وضعیت عملیاتی بانک نیز تغییرات بسیار خوبی داشته است.
«تجارت» در قله بورس

به گزارش می متالز، این سلبریتی بانکی امروز یک بازگشایی رویایی را در بورس به نمایش گذاشت، معامله بیش از ۴ میلیارد سهم با ارزش بیش از ١٨٧ میلیارد تومان و جهش قیمتی بیش از ٢٩ درصد از قیمت های ۴۵ تومان، سهامداران را سورپرایز کرده و مزد شرکت در مجمع و اعتماد به این سهم بانکی امروز به جامعه سهامداری داده شد. بانک تجارت در سال 97 با تحولات بنیادین در عملکرد خود همراه شده که فرای پتانسیل هایی نظیر اجرایی شدن افزایش سرمایه، افزایش توان جذب منابع و تسهیلات دهی بانک و پتانسیل تراز 900 میلیون دلاری مثبت ارزی بوده و وضعیت عملیاتی بانک نیز تغییرات بسیار خوبی داشته است.
این سلبریتی بانکی امروز یک بازگشایی رویایی را در بورس به نمایش گذاشت، معامله بیش از 4 میلیارد سهم با ارزش بیش از 187 میلیارد تومان و جهش قیمتی بیش از 29 درصد از قیمت های 45 تومان، سهامداران را سورپرایز کرده و مزد شرکت در مجمع و اعتماد به این سهم بانکی امروز به جامعه سهامداری داده شد.


بررسی ها حاکی از آن است: بانک تجارت در عملکرد 12 ماهه سال قبل حدود11561 میلیارد تومان سود تسهیلات دهی و 927 میلیارد تومان سود سرمایه گذاری ها در مقابل 15358 میلیارد تومان سود پرداختی به سپردها داشته است.
به عبارتی تراز تسهیلات و سپرده گیری بانک در سال 96 فرای سود سرمایه گذاری 3797 میلیارد تومان منفی بوده است که با احتساب سود سرمایه گذاری ها این تراز همچنان منفی است، اما در سطح 2869 میلیارد تومان قرار گرفته است.


این بررسی حاکی از آن است: همان تراز عملیاتی که در سال قبل 3797 میلیارد تومان منفی بوده است، با تحول و چرخش 180 درجه ای در پایان سال 97 حدود1733 میلیارد تومان مثبت شده است.
‌این بانک برای کل سال 97 پیش بینی سود 1053 میلیارد تومانی حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها را داشته است. پس جمع تراز عملیاتی و سود سرمایه گذاری های بانک به سطوح 2786 میلیارد تومان مثبت خواهد رسید.

منبع: بورس 24
عناوین برگزیده