تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۴۱۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می‌شود

می متالز - در نشست مشترک وزیر صنعت ومعدن و تجارت ایران با وزیر اقتصاد آذربایجان، بر ایجاد یک منطقه صنعتی مشترک وسرمایه گذاری در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، معدنی و تجهیزات صنعتی توافق شد.
منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می‌شود

به گزارش می متالز به نقل از شاتا، در دیدار رضا رحمانی با وزیر اقتصاد آدربایجان که با حضور جمعی از تجار و سرمایه‌گذاران کشورمان برگزار شد نیازمندی‌ها و درخواست‌های آنها نیز مطرح شد.

در پایان این دیدار مقرر شد معاون امور صنایع وزارتخانه با استفاده از کلیه پتانسیل‌ها موضوع منطقه ی صنعتی مشترک را با همکاری طرف آذربایجانی پیگیری کند.

همچنین توافق شد در حوزه حضور برند‌های نساجی، پوشاک و صنایع غذایی همکاری‌ها افزایش یابد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های حوزه تجهیزات صنعتی و محصولات نهایی از دیگر توافقات نشست دو طرف بود.

وزیر صنعت همچنین در دیدار با صفرممداف رئیس کمیته گمرک آذربایجان با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی بسیار خوب و نقش و جایگاه گمرک در توسعه این همکاری‌ها و نیز در آستانه سالگرد 24 ساعته شدن گمرکات آستارا و جلفا بیله سوار که نقش چشمگیری در تداوم این مناسبات دارد از همکاری بسیار خوب گمرکات دو کشور برای توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری به منظور تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی تشکر و قدردانی کرد.

در این سفر رضا رحمانی علاوه بر موضوعات فوق به ایشان با توجه به اینکه عمده صادرات به منطقه قفقاز و روسیه از طریق جمهوری آذربایجان اتفاق می افتد، خواستار تسهیل در روند امورات گمرکی دو طرف شدند.

عناوین برگزیده