تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۱۲۶۰
کد خبر: ۳۴۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق مشترک بورسیران پربازده‌ترین صندوق هفته

می متالز - بررسی عملکرد ۴۲ صندوق سرمایه‌گذاری در ۱۴ روز معاملاتی منتهی به ۲۰ فروردین ماه نشان می‌دهد که متوسط بازدهی صندوق‌ها، ۸۶/۱۰ درصد بوده است. ۱۴ صندوق بازدهی بیشتری از شاخص کسب نموده‌اند و همه صندوق‌های بررسی‌شده بازدهی مثبت داشته‌اند.
صندوق مشترک بورسیران پربازده‌ترین صندوق هفته

در 2 هفته‌ای که گذشت، صندوق مشترک بورسیران با کسب بازدهی 18/16 درصد پربازده‌ترین صندوق بود. این صندوق 20 درصد از سرمایه 1،834 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، 18 درصد در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، 14 درصد در صنعت فلزات اساسی، 9 درصد در صنعت سیمان، آهک و گچ، 8 درصد در صنعت لاستیک و پلاستیک و 2 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

صندوق مشترک توسعه ملی نیز با کسب بازدهی 64/15 درصد دومین صندوق با بازدهی مثبت هفته است. این صندوق 25 درصد از سرمایه 236 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، 20 درصد در صنعت فلزات اساسی، 19 درصد در صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، 8 درصد در صنعت مواد و محصولات دارویی، 7 درصد در صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و 6 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

صندوق یکم اکسیر فارابی نیز با کسب بازدهی 56/13 درصد در مکان سوم صندوق‌های پربازده قرار گرفته است. این صندوق 18 درصد از سرمایه 337 میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، 18 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، 15 درصد در صنعت مواد و محصولات دارویی، 10 درصد در صنعت محصولات شیمیایی و 2 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

از طرف دیگر صندوق سهم آشنا با کسب بازدهی 24/1 درصدی کم‌بازده‌ترین صندوق هفته بوده است. این صندوق 27 درصد از سرمایه 396 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، 20 درصد در صنعت فلزات اساسی، 12 درصد در صنعت استخراج کانه‌های فلزی، 6 درصد در صنعت سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی و 15 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

علیرضا مدحت - کارشناس مشاور سرمایه گذاری تأمین سرمایه نوین

شماره ۲۹۹ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۵

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده