تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۴۲۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران:

آلمان به تمامی تعهدات خود با ایران پایبند است

می متالز - سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران بر پایبندی این کشور اروپایی به تمامی تعهدات خود در مقابل ایران تأکید کرد.
آلمان به تمامی تعهدات خود با ایران پایبند است

به گزارش می متالز، میشائیل کلور برشتولد با بیان این مطلب در گردهمایی دانش آموختگان دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، بر ضرورت تقویت همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد و گفت: وضعیت اقتصادی ایران بالقوه قوی است و مردم ایران می‌توانند از این اقتصاد سود ببرند.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی دولت فدرال آلمان برای صنایع کوچک در ایران افزود: سازمان صنایع کوچک و سایر سازمان‎های ایرانی از سال ۲۰۱۶ به بعد کار بسیار ارزشمندی در حوزه صنایع کوچک انجام دادند و موفقیت کلانی نیز هم برای دولت آلمان و هم برای افراد مستعد ایرانی که در آلمان آموزش دیدند و درخشیدند، به‌دست آمد.
سفیر جمهوری فدرال آلمان با اشاره به اعزام پنج گروه از ایران برای کسب آموزش‌های لازم در حوزه صنایع در آلمان، اضافه کرد: امروز خوشحال هستیم که این‌جا جمع شد‌ه‌ایم تا این موفقیت بزرگ و تأثیرگذار را جشن بگیریم و تأکید کنیم ایرانی‌ها از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند.
برشتولد در ادامه به همکاری‌های دولت متبوعش با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش‌های انرژی و صنعت طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در تلاشیم این همکاری را به‌صورت دوجانبه پیش ببریم و نتایج ملموسی از این همکاری‌ها بگیریم. طبیعتاً ارتباط شرکت‌های مختلف ایرانی و آلمانی با یکدیگر و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور می‌تواند ما را به یک هم‌افزایی خوب برای مشارکت‌های بیشتر در آینده برساند.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان ایرانی دوره‌های کسب آمادگی در آلمان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که این شوق و اشتیاق را در شما می‎بینم که پیگیر مسائل هستید و طبیعتاً سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری با سازمان‌ها و دولت فدرال آلمان این همکاری‌ها و علاقه‌مندی‌ها را تقویت خواهد کرد.
سفیر جمهوری فدرال آلمان حضور و آموزش شرکت‌های ایرانی در آلمان را یک "سود دوجانبه" عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به موفقیت شما می‌بایست دارای یک برنامه مدیریتی آموزش مدون باشید. امروز کشور آلمان به صنایع کوچک ۱۹ کشور کمک می‌کند و در زمینه آموزش به آن‌ها فعال هستیم.
برشتولد روابط سیاسی و اقتصادی تهران و برلین را "گسترده" خواند و تصریح کرد: امروز آلمان بزرگترین صادرکننده اتحادیه اروپا به ایران است. در عین حال آلمان نیز از نیروی کار فعال و مستعد ایرانی بهره‌مند است و با غرور بسیار باید بگویم بسیاری از ایرانی‌های مستعد سالیان سال است که در آلمان مشغول به فعالیت هستند.
وی با تأکید بر این‌که همکاری‌های تجاری ایران و آلمان می‌‌تواند آینده بسیار روشنی داشته باشد و سطح همکاری‌ها نیز فراتر از شرایط حاضر توسعه یابد، به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: خروج یکجانبه آمریکا از برجام، وضعیت جدیدی برای ایران به‌وجود آورده است، اما من به شما قول می‌دهم که دولت آلمان متعهد به برجام است؛ چرا که هر دو کشور از این مسأله نفع می‌برند. ما به‌طور کامل به توافق‌ها با ایران پایبندیم و به همین خاطر است که امروز این‌جا جمع شده‌ایم.
سفیر جمهوری فدرال آلمان در ادامه به کانال مالی ویژه اروپا در ارتباط با ایران موسوم به "اینستکس" نیز اشاره و اضافه کرد: اینستکس برای چه طراحی شد؟ این کانال مالی برای سهولت بیشتر امور بازرگانی با ایران طراحی شد، یعنی ما بتوانیم از طریق سیستم بانکی مشخصی با شرکت‌های ایرانی در چارچوب سازوکار مالی اینستکس داد و ستد کنیم.
برشتولد بر ضرورت تقویت همکاری‌ها میان ایران و آلمان تأکید کرد و گفت: چیزی که بسیار مهم است، این است که ما وحدت داشته باشیم و با همکاری با یکدیگر به اهداف خود برسیم.
وی در پایان وضعیت اقتصادی در ایران را بالقوه قوی دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی هستند که می‌توانند از این اقتصاد سود ببرند. آلمان هم آماده است که از این اقتصاد پشتیبانی کند. ما به ارزش‌ها و ارتباط بلند مدت بین ایران و آلمان می‌اندیشیم.
گفتنی است، گردهمایی دانش آموختگان دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی با هدف شبکه سازی و تقویت ارتباطات، ایجاد شبکه‌های فرعی به‌عنوان پیشروان ارتباطات صنعتی ـ تجاری با طرف‌های خارجی در آینده و ایجاد هسته مرکزی از گروه‌های مختلف صنعتی برای بین‌المللی سازی SMEهای کشور با همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان(BMWi) و انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) صبح امروز در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

عناوین برگزیده