تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۳۱۸۸
کد خبر: ۳۴۲۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افتتاح خط تولید شرکت قوطی سازی با 50 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ساوه

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با راه اندازی خط تولید قوطی فلزی یکبار مصرف در شرکت تولید قوطی آلومینیوم کاوه زمینه خودکفایی کشور در تولید این محصول فراهم شد.
افتتاح خط تولید شرکت قوطی سازی با 50 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ساوه

به گزارش می متالز، محمدرضا حاجی پور در مراسم افتتاح خط تولید جدید(دومین خط تولید) شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه در شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی و مسئولین استان مرکزی برگزار شد گفت: با راه اندازی خط تولید قوطی فلزی یکبار مصرف در شرکت تولید قوطی آلومینیوم کاوه زمینه خودکفایی کشور در تولید این محصول فراهم شد.

وی همچنین گفت: این شرکت محصولاتی را تولید می کند که تا دیروز برای در اختیار داشتن آن در کشور وابسته بودیم .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به تلاش بخش خصوصی و تحقق شعار ما می توانیم در این مجموعه افزود: این شرکت می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و گسترش تولید کالای ایرانی کمک کند. امروز شاهدیم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صرف ۵۰ میلیون دلار سرمایه به برکت برجام، این شرکت خط تولید جدید خود را افتتاح می کند .

حاجی پور درخصوص ماشین آلات و تکنولوژِی این شرکت تصریح کرد: این شرکت در زمان اجرای برجام موفق به خریداری ماشین آلاتی از کشور ایتالیا انگلستان و آلمان شد که امروز راه اندازی می شوند و در این راستا کشور نه تنها در تولید و مصرف قوطی فلزی یکبار مصرف به خودکفایی رسید بلکه می تواند مازاد تولید را به کشورهای همسایه صادر کند .

وی اضافه کرد: کشورهای عراق و افعانستان به شدت نیاز به این محصول دارند و ۵۰ میلیون دلاری که در این زمینه هزینه شده است سرمایه گذاری ارزشمندی است و با افزایش تولید و تامین مصرف داخلی و صادرات محصولات شرکت به اقتصاد کشور و رونق تولید کمک می شود. این اتفاق خوب که خواست مردم، دولت و رهبر معظم انقلاب است در استان مرکزی و ساوه محقق شد.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید از بخش خصوصی حمایت لازم را داشت، بیان کرد: این شرکت با همکاری شرکای خارجی خود موفق شده با هم افزایی طی سه سال اخیر کارخانه مجهزی را ایجاد کند و این نشان دهنده عزم راسخ ملت و بخش خصوصی است که بتواند از موانع موجود و محدودیت ها تحریم ها با اقتدار و سربلندی عبور کند.

در این آیین مدیر ارشد گروه قوطی سازی آلومینیوم کاوه نیز بیان کرد: تولید قوطی فلزی در این شرکت تمام نیاز داخل را تامین کرده و به هفت کشور جهان نیز صادر می شود.

دیوید اندرسون با تاکید بر اینکه این گروه و شرکت کیفی ترین قوطی های فلزی را تولید می کند و نیازی به واردات قوطی وجود ندارد افزود: این شرکت توان تولید سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی را داشت که خط تولید جدید ظرفیت تولید را افزایش چشمگیری داده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح خط تولید جدید ۷۰ فرصت شغلی مستقیم و ۳۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم را به دنبال دارد بیان کرد: با وجود همه تلاش ها اما راه زیادی پیش روست و امید است تامین مواد اولیه تولید را در داخل کشور به انجام برسانیم.

اندرسون گفت: مواد اولیه قوطی فلزی، آلومینیوم خام است که در حال حاضر از چین وارد می شود و باید این نیاز در داخل کشور تامین شود.

عناوین برگزیده