تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۳۴۳۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

در اولین مجمع عمومی عادی گهرزمین؛ تصویب سود 80 تومانی میان سهامداران

می متالز - اولین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سنگ آهن گهرزمین پس از ورود به بازار سرمایه با حضور ٩٧ درصد ازسهامداران تشکیل جلسه داد.
در اولین مجمع عمومی عادی گهرزمین؛ تصویب سود 80 تومانی میان سهامداران

به گزارش می متالز، علی اکبر پوریانی مدیر عامل گهرزمین درباره وضعیت عملکرد این شرکت در مجمع به سهامداران این طور گزارش داد و گفت: گهر زمین بزرگترین توده معدنی در محدوده گل گهر با ذخیره ٦٤٠ میلیون تن است و بر اساس مجوزی که اخذ شده سالانه ١٥ میلیون تن عملیات معدن کاری می توانیم داشته باشیم. 

وی ادامه داد: تاکنون ٤٠٤ میلیون تن عملیات معدن کاری داشتیم و در حدود ٥٥ میلیون تن آهن برداشت شد که نسبت باطله به سنگ آهن در حدود ١به ٨ است. 
مهندس پوریانی گفت: در سال ٩٧ در حدود ١٧.٥ میلیون تن سنگ آهن استخراج و ٧٥ میلیون تن عملیات معدن کاری داشتیم که بزرگترین حجم عملیات معدن کاری در کشور بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته در حوزه آتش باری ٢٧ درصد و در بخش حفاری ١٢ درصد کاهش هزینه را در بر داشته است. 

مدیر عامل گهر زمین عنوان کرد: علی رغم مشکلات موجود و با توجه به اینکه با اعتصابات ١٠ روزه کامیونداران و قطع ٢٠ روزه برق با توقف ١ ماه روبرو بودیم، ٤.٣ میلیون تن کنسانتره تولید داشتیم.

وی درباره تولید و فروش شرکت هم گفت: از سال ٩٤ تا ٩٧ در حدود ١١ میلیون ٣٢٤ هزار تن تولید کنسانتره داشتیم که ٤.٥ میلیون تن آن مربوط به سال ٩٧ بوده است.

مدیر عامل گهرزمین اظهار داشت: در سال مورد گزارش ٣١ هزار میلیارد ریال فروش داشتیم و با رشد ١٠٥ درصدی نسبت به سال قبل روبرو بوده ایم، همچنین در حوزه صادرات نیز٢٥ کشتی با ظرفیت ٥٥ هزار تن به مقاصد صادراتی ارسال شده است و سود ٥ هزار میلیارد ریالی سال ٩٦ با رشد قابل توجهی روبرو بود و به رقم ١٢ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی درباره پیشرفت پروژه ها نیز گفت: خط ١ پروژه گندله سازی علی رغم تمام محدودیت های موجود در شهریور سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان سال جاری انتظار داریم تا ١ میلیون تن گندله تولید داشته باشیم. همچنین خط ٣ کنسانتره نیز علی رغم اینکه پیشرفت ٣٣ درصدی داشته است اما عمده تجهیزات آن خریداری شده است.

پس از توضیحات مدیر عامل گهر زمین حسابرس اقدام به قرائت بندهای حسابرسی گهرزمین نمود، بند ٤ گزارش با توجه به نگرانی های سهامداران این طور پاسخ داده شد که فروش های سنگ آهن و کلوخه شرکت بر اساس مزایده خواهد بود و محل اختلاف موجود فعلی در دست بررسی است و به محض وصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

صورت های مالی منتهی به ٣٠ آذر ١٣٩٧ شرکت گهر زمین به تصویب مجمع رسید و پس از بحث و بررسی های صورت گرفته بیش از ٩٠ درصد سود معادل ٨٠ تومان تقسیم شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده