تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۳۴۴۲۳
سرویس خبر : انرژی

حجم تجارت ایران و کره جنوبی ۱.۷ میلیارد دلار/ جزئیات مبادلات تجاری ۲ کشور

می متالز - ارزش صادرات ایران به کره جنوبی در 11 ماه 97 یک میلیارد و 806 میلیون دلار و میزان واردات ایران از کره جنوبی طی این مدت یک میلیارد و 922 میلیون دلار بوده است.
حجم تجارت ایران و کره جنوبی ۱.۷ میلیارد دلار/ جزئیات مبادلات تجاری ۲ کشور

به گزارش می متالز، برقراری روابط تجاری با کشورهای مختلف همواره یکی از اهداف کشور برای توسعه روابط تجاری است، در این بین برقراری رابطه تجاری ایران با کره جنوبی به دلیل حجم تبادلات تجاری همواره حائز اهمیت بوده است.

به گفته پویا فیروزی دبیرکل اتاق ایران و کره جنوبی برای برقراری روابط تجاری ایران و کره دو مشکل عمده وجود دارد که یکی مشکلات مربوط به حمل و نقل و مشکل دوم بیمه حمل و نقل است، بنابراین این دو مسئله باعث شده تا حجم بسیار زیادی از مبادلات کاهش یابد. 

براساس این گزارش صادرات ایران به کره جنوبی در سال 1395 به میزان 2 میلیارد و 861 میلیون و دلار و در سال 1396 به میزان 4 میلیارد و 386 میلیون دلار بوده که این رقم در 11 ماهه 97 به یک میلیارد و 806 میلیون دلار کاهش یافته است. 

میزان واردات از کره جنوبی به ایران هم در سال 1395 به میزان 3 میلیارد و 377 میلیون دلار و در سال 1396 به میزان 3 میلیارد و 683 میلیون دلار بوده که این رقم به یک میلیرد و 922 میلیون دلار کاهش یافته است.

عناوین برگزیده