تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۳۴۵۴۵
سرویس خبر : انرژی

درآمد ۳۸.۶ هزار میلیارد تومانی دولت از محل فروش فرآورده‌های نفتی در سال ۹۶

می متالز - براساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، دولت از فروش پنج فرآورده اصلی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع در این سال، حدود ۳۸ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.
درآمد ۳۸.۶ هزار میلیارد تومانی دولت از محل فروش فرآورده‌های نفتی در سال ۹۶

به گزارش می متالز، براساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶ که توسط دیوان محاسبات منتشر شده است، دولت از فروش پنج فرآورده اصلی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع در این سال، حدود ۳۸ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

براساس این گزارش، دولت در سال ۹۶ از محل فروش ۲۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۳۰ لیتر بنزین، ۲۹ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان درآمد کسب کرده است.

همچنین درآمد ناشی از فروش ۳۰ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۱۸۹ لیتر نفت گاز (گازوئیل) برای دولت، ۷ هزار و ۸۱۷ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان بوده است.

همچنین دولت در سال ۹۶ از محل فروش ۵ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۸۵ لیتر نفت کوره، ۲۹۲ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان درآمد کسب کرده است.

به علاوه، درآمد ناشی از فروش ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۸۹۴ لیتر نفت سفید برای دولت، ۴۰۹ میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بوده است.

براساس این گزارش، دولت در سال ۹۶ از محل فروش ۲ میلیارد و ۸۱ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گاز مایع، ۲۰۸ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان درآمد کسب کرده است.

با توجه به اعداد فوق، مجموع درآمد دولت از محل فروش پنج فرآورده اصلی در سال ۹۶، بالغ بر ۳۸ هزار و ۶۳۰ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بوده است.

همچنین دولت از محل فروش سوخت هواپیما (هوایی) در سال ۹۶ درآمدی حدود ۱ هزار و ۳۴ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان کسب کرده است.

براساس گزارش دیوان محاسبات، در سال ۱۳۹۶ از محل فروش پنج فرآورده اصلی و سوخت هواپیما (هوایی) توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مبلغ ۴۰ هزار و ۳۲۹ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وصول شده که شامل وصولی از محل فروش سنوات قبل نیز می باشد.

عناوین برگزیده