تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۹۹۷
کد خبر: ۳۴۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اطلاعیه کونلون بانک چین درباره روابط بانکی با ایران

می متالز - همکاری بانک کنلن چین با ایران از ۱۱ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.
اطلاعیه کونلون بانک چین درباره روابط بانکی با ایران

به گزارش می متالز، پدرام سلطانی؛ از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتی اعلام کرد: بانک کنلن چین تنها بانک چینی که با ایران کار می‌کند، به مشتریان خود اعلام کرده است عملیات بانکی با ایران را از روز اول ماه مه (11 اردیبهشت) تا اطلاع ثانی متوقف می‌کند. به گفته سلطانی ظاهرا امکان از سرگیری کار با ایران به نتیجه مذاکرات بین چین و امریکا بسته است.

در همین حال یک منبع آگاه بانکی در گفت‌و‌گو با فارس اعلام کرده: قطع ارتباط بانک کونلون چین با ایران، هیچ ارتباطی با FATF ندارد و این بانک پس از تمدید معافیت‌های تحریمی، ارتباط خود را دوباره برقرار خواهد کرد. به گفته این منبع بانکی شرایط فعلی با ۶ ماه پیش تفاوت‌های چشم‌گیری دارد و دسترسی‌های بانک مرکزی ایران به «یوآن» بسیار گسترده تر شده است.

در همین حال بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو مذاکرات اخیر انجام شده با مدیران کنلون بانک چین، در حال حاضر تغییری در سیاست‌های بانک کنلون در معاملات کالاهای غیرتحریمی با بانک‌های غیر تحریمی ایرانی ایجاد نشده است و مسئولان بانک مذکور اعلام کردند به همکاری خود با بانک‌های ایرانی غیرتحریمِی برای معاملات و پرداخت‌های مربوط به کالاهای غیرتحریمی ادامه خواهند داد.

عناوین برگزیده