تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۰۹
بازدید: ۱۲۶۱
کد خبر: ۳۴۶۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات 40هزار تنی سیمان لار سبزوار «سبزوا» به دو کشور افغانستان و ازبکستان در شش ماه دوم سال 97

می متالز - سبزوا، «سیمان لار سبزوار» از شرکت‌های بازار اصلی فرابورس است که دارای شناوری بسیار بالایی بوده و تعداد زیادی سهامدار جزء در شهر سبزوار دارد.
صادرات 40هزار تنی سیمان لار سبزوار «سبزوا» به دو کشور افغانستان و ازبکستان در شش ماه دوم سال 97

به گزارش می متالز، برخی از شخصیت‌های حقیقی بازار سرمایه از دو سال پیش با جمع‌آوری چند درصد از سهام شرکت توانستند نیمه دوم سال گذشته کنترل این شرکت را به‌دست بگیرند. برخی از مدیران جدید سیمان سبزوار چند سال پیش در اقدامی مشابه کنترل شرکت کوچک بازارپایه‌ای «تجهیز نیروی زنگان» (شزنگ) را در دست گرفتند تا پتانسیل‌های آن را به منصه ظهور برسانند که پس از چندی از ترکیب سهامداری آن خارج شدند، و اینک باید منتظر باشیم تا آینده سیمان سبزوار را با فعالیت‌های جدید و استفاده از تجربیات احتمالی قبلی آنها ببینیم.

این شرکت سیمانی در هفته گذشته طی نامه شفاف‌سازی که در سایت اطلاع‌رسانی خود منتشر کرد، درباره آخرین وضعیت خود در پی رشد قیمتی اخیر اطلاعاتی را ارائه کرد. این اطلاعیه به‌خاطر غیرفعال بودن امضای الکترونیک (Token) مدیرعامل امکان انتشار در سایت کدال را پیدا نکرد. در این نامه درباره بازارهای صادراتی سیمان سبزوار گفته شد که در چندماه اخیر اقداماتی برای عقد قرارداد با تجار و بازرگانان کشورهای افغانستان و ازبکستان انجام شده که درصورت نهایی شدن قراردادها اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

همچنین میزان صادرات در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۷ به دو کشور افغانستان و ازبکستان بیش از ۴۰ هزارتن با نرخ هر تن حدود ۸۸ هزارتومان بوده که در مقایسه با نرخ ۵۵ تا ۶۰ دلاری سیمان در دو کشور مزبور با قیمت‌های در دسترس ارز، کمتر از ۱۰ دلار عاید شرکت می‌شود. تلاش شرکت برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل ریلی از موارد دیگر نامه ارسالی از مدیرعامل سیمان سبزوار است.

در نامه شفاف‌سازی مزبور به پرهیز از رقابت منفی در فروش داخلی سیمان و هماهنگی با کارگروه (تنظیم بازار) انجمن صنفی صنعت سیمان هم اشاره شد که ظاهرا از تدابیر مدیریت جدید است. درباره تجدید ارزیابی هم گفته شده که اقدامات اولیه جهت تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت گرفته که در صورت تمدید «قانون معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی» اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.

سیمان سبزوار در سال‌های قبلی که رکود در صنایع کشور حاکم بود سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه املاک و سهام شرکت یک شرکت دارویی کرده که البته بخشی از آن در ازای تحویل سیمان بوده است. سیمان سبزوار در سال مالی گذشته با تبدیل وام ارزی خود به وام ریالی توانست پس از چند سال به ازای هر سهم ۳۲۴ ریال سود بسازد که حدود یک‌سوم از زیان انباشته سنواتی آن را پوشش داد. براساس صورت‌های مالی سه‌ماهه سیمان سبزوار شرکت هنوز نتوانسته از عملیات خود به سود برسد.

منبع: دنیای بورس

منبع: می متالز
نظرات بینندگان
امان الله بهرامزهی
-
تاریخ : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
سلام سیمان سبزوار را برای صادرات پاکستان میخواستم
عناوین برگزیده