تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۴۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تثبیت نرخ سود توسط بانک مرکزی کلمبیا

می متالز - کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند بانک مرکزی کلمبیا به دلیل شرایط مناسب تورمی و اقتصادی این کشور نرخ سود را همان ۴.۲۵ درصد حفظ کند.
تثبیت نرخ سود توسط بانک مرکزی کلمبیا

به گزارش می متالز، تحلیل گران اقتصادی در نظر سنجی رویترز اعلام کردند ۷ عضو هیات مدیره بانک مرکزی کلمبیا نرخ بهره را بدون تغییر در جلسه این هفته خود حفظ خواهند کرد که علت آن به نبود فشار بر روی تورم و رشد اقتصادی این کشور بر می گردد.  

این نظر سنجی حاکی از آن دارد که سیاست گذاران پولی بانک مرکزی کلمبیا نرخ بهره را حداقل تا ماه دسامبر سال جاری میلادی بدون تغییر نگه دارند. در همین حال انتظار می رود نرخ بهره در کلمبیا ۴.۲۵ درصد بماند که برای یکسال نرخ بهره در این کشور بدون تغییر باقی می ماند.

به گفته تحلیل گران اقتصادی انتظار می رود بانک مرکزی کلمبیا فقط یک مرتبه نرخ بهره را در سال جاری میلادی و آن هم ۲۵ نقطه پایه افزایش دهد. همچنین برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که نرخ بهره در کلمبیا در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴.۷۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.  

بر پایه این گزارش، انتظار می رود نرخ تورم کلمبیا در سال جاری میلادی با کمی افزایش به ۳.۳ درصد برسد که پیش از این رقم ۳.۲ درصد برآورد شده بود. در ماه جاری میلادی قیمت مصرف کننده ۰.۳۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و انتظار از تورم سالانه ۳.۱۵ درصد است.

پیش بینی از رشد اقتصادی کلمبیا در سال ۲۰۱۹ میلادی با کمی کاهش ۳.۲۵ درصد است که در ماه گذشته میلادی رقم ۳.۳ درصد برآورد شده بود. انتظار می رود اقتصاد کلمبیا به دلیل پدیده «النینو»، اختلال در عرضه محلی و کاهش تدریجی ارزش پزو با فشارهای افزایشی ملایم روبرو شود.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده