تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۴۷۰۴
سرویس خبر : انرژی
در دیدار با نماینده وزیر نفت

استاندار خوزستان از تلاش‎های وزارت نفت در مدیریت بحران سیل قدردانی کرد

می متالز - استاندار خوزستان در دیدار با نماینده وزیر نفت در این استان، از تلاش‎ها و همکاری‎های وزارت نفت و شرکت‎های تابع در مدیریت بحران سیل قدردانی کرد.
استاندار خوزستان از تلاش‎های وزارت نفت در مدیریت بحران سیل قدردانی کرد

به گزارش می متالز، در این دیدار که صبح امروز (سه‎شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، کریم زبیدی، نماینده وزیر نفت در استان خوزستان در دیدار با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به ارائه گزارشی از مجموع فعالیت‎های انجام‌شده از سوی صنعت نفت در مواجهه با سیلاب اخیر پرداخت و اقدام‎های انجام شده در زمینه امدادرسانی به مناطق سیل‎زده را تشریح کرد.

شریعتی با بیان اینکه شرکت‌های تابع وزارت نفت در استان خوزستان از زمان آغاز بحران سیل در استان وارد عمل شدند و در امدادرسانی به مناطق سیل‎زده نقش موثری ایفا کردند، از حمایت‎های بیژن زنگنه، وزیر نفت، زبیدی، نماینده وزیر در استان خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همه دست‎درکاران امدادرسانی قدردانی کرد.

وی گفت: آثار کمک‎ها و خدمات وزرات نفت در بازدید از شهرها و روستاهای استان کاملاً مشهود است و در گفت‎وگو با مسئولان عالی‎رتبه کشور نیز به حمایت‎ها و کمک‎های همه‎جانبه صنعت نفت در خدمت‎رسانی به مناطق سیل‎زده خوزستان اشاره کرده‎ام.  

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از اقدام‎های صورت گرفته، تداوم حمایت‎های وزارت نفت را برای همکاری در بازسازی مناطق سیل‎زده خواستار شد.

بر اساس این گزارش، مجموعه وزارت نفت به‌ویژه شرکت‎های تابع شرکت ملی نفت ایران، از ابتدای مواجهه با سیلاب در استان خوزستان، نسبت به پشتیبانی و امدادرسانی به مناطق سیل‎زده اقدام کردند؛ حمایت‎هایی که با دستور وزیر نفت مبنی بر ضرورت انجام اقدام‌های لازم و پیشگیرانه برای مددرسانی به هموطنان برای کاهش آسیب‌های سیل، جدی‎تر از پیش ادامه یافت و به گفته زبیدی، نماینده وزیر نفت، این کمک‎ها تا پایان بحران سیل نیز تداوم خواهد داشت. زنگنه خود نیز 22 فروردین‌ماه به اهواز سفر کرد و در جریان وضع تاسیسات نفتی مستقر در مناطق سیل‎زده و روند امدادرسانی به این مناطق قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، اعزام تجهیزات و ماشین‌آلات ترابری، تأمین امکانات اسکان اضطراری و موقت، ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی، تأمین مواد غذایی و مشارکت در بازگشایی راه‌های ارتباطی، شاخص‌ترین اقدام‎هایی است که در کنار تلاش برای نگهداشت تولید و صیانت از تاسیسات، از آغاز سیل در استان خوزستان، در دستور کار شرکت‎های نفتی مستقر در استان قرار گرفته است.

عناوین برگزیده