تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۳۴۷۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات سال 97

می متالز - شهرام میراخورلو گفت: بیشترین سهم شکایات رسیده در سال گذشته در مورد گرانفروشی ،تقلب و عدم درج قیمت بوده است.
گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات سال 97

به گزارش می متالز، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کتتدگان با بیان اینکه سال گذشته از 262 هزار و 649 شکایت اعلام شده به سامانه 124 گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است افزود : 86 درصد شکایات در بخش کالا و 14 درصد در بخش خدمات بوده است و در این مدت نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش خدمات به خود اختصاص داده اند.
میراخورلو درباره سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در گرفتن حقوق شاکیان و جبران آسیب های وارده در مواردی که موضوع شکایت موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحدهای صنعتی دارای سابقه تخلف نباشد گفت : در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها 6 هزار و 205 فقره برابر با 6 درصد از کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از 186 میلیارد ریال ،قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
وی همچنین تاکید کرد : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی است.
او در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت ،عدم صدور فاکتور ،تقلب،گرانفروشی و عدم عرضه شکایت خود را اعلام کنند تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

عناوین برگزیده