تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۳۴۷۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

فرصت‌های جدید کسب و کار با حضور فین تک‌ها در بورس

می متالز - محمدی گفت: حضور تکنولوژی‌های نوین، استارت‌آپ‌ها و فعالان حوزه فین‌تک در بازار سرمایه منجر به یک برد دوگانه برای این بازار می شود.
فرصت‌های جدید کسب و کار با حضور فین تک‌ها در بورس

به گزارش می متالز، شاپور محمدی عصر امروز در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: بازار سرمایه از ورود تکنولوژی‌های نوین فرصت‌های جدیدی کسب می‌کند؛ این امر موجب می‌شود تا موقعیت‌های ویژه و ممتازی برای بازدهی و کسب سود برای فعالان این بازار رقم بخورد و در عین حال شرکت‌هایی که در حوزه تکنولوژی نیازمند استفاده از دستاورد‌ها و نوآوری‌ها هستند، بتوانند از این فرصت‌ها بهره ببرند.

وی ادامه داد: حضور تکنولوژی‌های مالی، فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها در این بازار برای ما یک برد دوگانه است.

محمدی در خصوص میزان موفقیت استارت‌آپ‌ها در بازار ایران و مقایسه آن با سایر کشورها، عنوان کرد: در روز افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فاینکس (بانک، بورس و بیمه) با حضور وزیر اقتصاد به غرفه‌ای رفتیم که شرکت حاضر در آنجا توضیح داد از سرمایه کمتر از یک میلیارد تومان به سرمایه بیش از ۴۰ میلیارد تومانی رسیده‌است.

وی ادامه داد: به نظر من این دستاورد بزرگی است و اگر افراد بتوانند چنین ثروت‌آفرینی و خلق ارزشی داشته باشند توفیقات خوبی در زمینه تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور به دست می‌آید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سرعت رشد استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها در کشور، گفت: در مورد کار‌هایی که نوآورانه است و لزوماً از کشور‌های دیگر نیز تقلید نشده، باید بیشتر کار کنیم و وقت بگذاریم، یعنی کار‌هایی که کاملاً ایرانی و در عین حال نوآورانه است؛ چراکه دنیا با شتاب بالایی در این زمینه جلو می‌رود و بازار سرمایه ما نیز نیاز دارد که جایگاه این شرکت‌ها در این بازار بیشتر باز شود.

عناوین برگزیده