تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۳۴۸۲۱
سرویس خبر : انرژی
نماینده شرکت آبفای استان تهران مطرح کرد؛

بازسازی سیل‌بند حد فاصل بستان و سوسنگرد

می متالز - جودکی از بازسازی ۱۲۰ متر از سیل بند تخریب شده حد فاصل بستان و سوسنگرد خبر داد و گفت: در صورت عدم ترمیم، شهر‌های بستان و چذابه به‌کلی در محاصره سیل قرار می‌گرفت.
بازسازی سیل‌بند حد فاصل بستان و سوسنگرد

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ جواد جودکی نماینده شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه ۱۲۰ متر از  سیل‌بند حد فاصل بستان و سوسنگرد با حجم آب خروجی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر مکعب تخریب شده بود گفت: نبود مسیر مواصلاتی مناسب برای تردد خودرو‌ها و تجهیزات، کار ترمیم را با دشواری‌های فراوانی مواجه می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر این سیل‌بند ترمیم نمی‌شد، شهر‌های بستان و چذابه و روستا‌های اطراف آن‌ها به‌کلی در محاصره سیل قرار می‌گرفت.

جودکی اظهار امیدواری کرد با ترمیم این سیل‌بند، بخشی از اراضی کشاورزی پایین‌دست احیا شود.

نماینده شرکت آبفای استان تهران در رسیدگی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان افزود: از نخستین روز‌های وقوع سیل به دستور مدیرعامل شرکت، اعزام گروه‌های امدادی و عملیاتی به مناطق سیل‌زده انجام شد و پس از آن نیز با ابلاغ وزارت کشور مبنی بر معرفی استان تهران به‌عنوان معین خوزستان، گروه‌های امدادی و تخصصی آبفای استان تهران با ۱۰۰ نیروی متخصص و تجهیزات لازم به خوزستان اعزام شدند.

وی در بخش دیگری از توضیحاتش با اشاره به وضعیت پس‌زدگی فاضلاب در شهر اهواز گفت: آبفای استان تهران با همه توان و با به‌کارگیری پمپ‌های قوی از شش تا ۱۲ اینچ در تلاش است تا پس‌زدگی فاضلاب مناطق مختلف اهواز را رفع کند.

جودکی اظهار کرد: از زمان آغاز بحران سیل در خوزستان در دو نوبت ۶۰ هزار بسته آب بسته‌بندی در اختیار روستا‌های مناطق سیل‌زده قرار گرفته و علاوه بر آن ۷۰ دستگاه تانکر ثابت به روستا‌ها و موکب‌های مستقر در منطقه اهدا شده است.

نماینده شرکت آبفای استان تهران برای رسیدگی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان در خصوص شهر‌های بستان، سوسنگرد و چذابه بیان کرد: گروه‌های عملیاتی و تخصصی آبفای استان تهران با حضور در این مناطق، پایش و کنترل کیفی آب، اصلاح شبکه‌های تخریب‌شده توزیع آب و تخلیه آب از این مناطق را انجام داده و تانکر‌های سیار آبرسانی نیز در این مناطق فعالیت داشته‌اند.

به گفته جودکی با توجه به بالاآمدن آب رودخانه کارون و پس‌زدگی فاضلاب شهر اهواز، نیرو‌های عملیاتی آبفای استان تهران تا رفع این مشکلات در این مناطق حضور خواهند داشت.

عناوین برگزیده