تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۳۴۸۵۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عنوان کرد:

حضور شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده

می متالز - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملکرد این شرکت را در امدادرسانی به هموطنان و مقابله با سیلاب استان خوزستان تشریح کرد.
حضور شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده

به گزارش می متالز، قباد ناصری گفت: از همان ساعت‌های ابتدایی اعلام هشدار ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برای مقابله با بارش‌های سیل‌آسا و احتمال آب گرفتگی تاسیسات و اماکن در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که با هوشیاری و آمادگی‌های پیشین همه خطوط لوله در تلاقی با رودخانه‌ها و دریاچه‌ها از سیال تخلیه و شیر انتقال نفت از دو طرف حوزه‌های آبی بسته شد افزود: این اقدام سبب شد باوجود شکستگی خطوط لوله در ۳ نقطه توسط سیلاب آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: برای عمل به دستور مقام عالی وزارت نفت مبنی بر حضور شرکت‌های تابع وزارت نفت در خوزستان به‌منظور کاهش آلام شهروندان آسیب دیده و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تا حد بضاعت و توان به ستاد مدیریت بحران استان خوزستان خدمات مختلفی را ارائه داده‌ایم که میزان این مشارکت افزون بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی و ماشین آلات به تعداد هزار و ۵۳۲ نفر ساعت است.

ناصری ادامه داد: بازگشایی جاده‌های روستایی در مناطق مختلف شهرستان‌های لالی و اندیکا، احداث خاکریز، ترمیم کانال و سیل‌بند در مناطق گوریه، شعیبیه حمیدیه و دیگر مناطق سیل‌زده استان - تأمین و انتقال مواد غذایی برای پخت غذا، تأمین آب شرب بهداشتی و سالم روستاهای درگیر با سیل، انتقال کادر پزشکی، عوامل انتظامی و ... به مناطق سیل‌زده، حمل سوخت ماشین آلات حاضر در مناطق سیل زده، کمک در برپایی موکب و تأمین مواد اولیه پخت غذا از جمله اقدامات انجام شده این شرکت می باشد.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که از ابتدای حادثه تلخ طغیان رودخانه‌های دز و کرخه و وقوع سیلاب به یاری هموطنان عزیزمان شتافته‌ایم تا پایان این رویداد در کنار هموطنان خواهیم ایستاد و به موازات تولید این ثروت ملی به وظیفه انسانی و اسلامی خودمان در کاهش آلام هموطنان آسیب دیده از این بلای طبیعی ادامه خواهیم داد.

حمایت کارکنان نفت و گاز مسجدسلیمان از هموطنان سیل‌زده

اقلام اهدایی کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برای حمایت از هموطنان سیل‌زده خوزستانی جمع‌آوری شد؛ این اقلام از سوی کارکنان این شرکت و خانواده‌های آنان به ایستگاه‌های برپا شده در اماکن و ادارات مختلف این شرکت اهدا شد.

در این اقدام که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان صنعت نفت مسجدسلیمان انجام شد، اقلام ضروری و مایحتاج شهروندان سیل‌زده خوزستانی از سوی کارکنان خیر و نیکوکار این شرکت جمع‌آوری تا به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

شایان یادآوری است که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پیش از این نیز با تقبل تهیه ۶ هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم برای سیل‌زدگان خوزستانی در امر حمایت از شهروندان آسیب دیده از سیلاب مشارکت و از همان لحظه وقوع سیلاب در خوزستان با واگذاری حدود ۷۰ دستگاه انواع خودروهای راهسازی در مقابله با این رویداد طبیعی به‌منظور کاهش آلام شهروندان خوزستانی نقش موثری ایفا کرد.

عناوین برگزیده