تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۳۴۸۵۹
سرویس خبر : انرژی
محمدی:

خط لوله اتیلن غرب خط امید و اشتغال

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خط لوله اتیلن غرب درمسیر خود طرح های مختلفی ایجاد کرده و موجب آبادانی ، ایجاد اشتغال و امید برای مردم منطقه شده است.
خط لوله اتیلن غرب خط امید و اشتغال

به گزارش می متالز، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروزچهارشنبه (4 اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از طرح پتروشیمی میاندوآب در نشستی با مدیرعامل هلدینگ باختر و مدیران طرح پتروشیمی میاندوآب ، خط لوله اتیلن غرب را خط امید واشتغال عنوان کرد و گفت:  این خط در مسیر خود طرح های مختلفی ایجاد کرده و موجب آبادانی ، ایجاد اشتغال و امید برای مردم منطقه شده است.

وی افزود: هلدینگ باختر از مدل خوبی برای مدیریت استفاده می کند شواهد نیز حاکی از مدیریت نسجم،  پیوسته،  هوشمند و اقتصادی است که می تواند الگوی مناسبی برای طرح های دیگر صنعت پتروشیمی شود. 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خاطر نشان کرد: طرح میاندوآب جزو ۲۰ طرح اولویت دار نشان گذاری شده در وزارت نفت برای راه اندازی در سال ۹۸ است و امیدواریم در سال99 به تولید پایدار و ظرفیت اسمی برسد.

وی ادامه داد: با وجود بازسازی و نوسازی بخش فرایندی، تخصیص فضای اداری، ساختمان های صنعتی و غیره صنعتی و بخش یوتیلیتی بسیار مناسب  طراحی شده است .

محمدی تصریح کرد : در این طرح هیچ نقطه نگران کننده ای وجود ندارد و امیدواریم که این طرح توسعه ای در پیش راه اندازی و باقی مسیر بدون مشکل پیش برود و تا پایان سال به مرحله راه اندازی برسد.

بر اساس این گزارش ، ربانی مدیرعامل هلدینگ باختر در این نشست گفت: در حال حاضر به غیر از بخش پکیج نیتروژن خرید دیگری از خارج نداریم و در حال حاضر  بخش زیادی از تجهیزات در گمرک هستند که در تلاش برای ترخیص آنها هستیم و نگرانی از بابت تامین تجهیزات نداریم. بخش یوتیلیتی از طرح کمی عقب تر است که با توجه به تجربه ما در پتروشیمی کردستان با کمی تلاش برای نیمه دوم امسال بهره ‌برداری خواهیم داشت.

احد مهدوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی میاندوآب نیز در مورد ایمنی و جذب نیروی انسانی طرح گفت: ایمنی در الویت کاری ما است و با وجود اینکه طرح از نیمه دوم سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده، ۲ میلیون نفر ساعت بدون حادثه داشتیمو   در مورد جذب نیروی انسانی نیز آزمون استخدامی در اردیبهشت سال گذشته  برگزار کردیم و ۲۰۰ نیروی جذب شده آزمون بعد از آموزش در پتروشیمی مهر و پتروشیمی لرستان در واحد بهره برداری و تعمیرات شاغل هستند.

وی افزود: در طرح بیش از ۸۰ درصد از نیروهای بومی استفاده شده و تلاش کردیم تا برای منطقه ایجاد اشتغال کنیم. برآورد هزینه طرح ۴۲ میلیون یورو هزینه ارزی و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه ریالی  بوده که از این میزان تاکنون ۳۳ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: نیپنا
عناوین برگزیده