تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۳۴۸۷۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

پرداخت کمک هزینه استقرار به سیل زدگان تا امکان اسکان دائم

می متالز - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص مساعده ۱۲ و ۶ میلیون تومانی اسکان موقت سیل‌زدگان لرستان خبر داد و گفت: این مبلغ به همه کسانی که نیازمند به مسکن هستند، پرداخت می‌شود.
پرداخت کمک هزینه استقرار به سیل زدگان تا امکان اسکان دائم

به گزارش می متالز، علیرضا تابش در شورای مسکن لرستان با اشاره به برنامه ریزی ها برای اسکان موقت سیل زدگان که فاصله بین اسکان اضطراری و دائم است، اظهار داشت: نهایتاً تصمیم بر این گرفته شد که کمک هزینه استقرار مردم را می‌دهیم تا زمانی که اسکان دائم به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه این اسکان موقت حداکثر یک ساله است، تصریح کرد: به همه این پول را می‌دهیم تا اسکان آنها حل شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در روستا ۶ میلیون تومان و در شهرها ۱۲ میلیون تومان به همه کسانی که خانه آنها تخریب شده، پرداخت می‌شود.

تابش با تاکید بر اینکه چگونگی هزینه این مبالغ به انتخاب خود افراد است، افزود: مردم می‌توانند با این پول خانه اجاره کنند، اتاقی از منزل خود را پاکسازی و مستقر شوند و یا یک اتاق را سریع‌تر بسازند و اسکان یابند؛ این مدل که یک اتاق سریع‌تر ساخته شود تجربه‌ای موفق بوده است.

وی یادآور شد: این پول را به همه کسانی که اسکان نیاز دارند می‌دهیم و مردم دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص جانمایی اسکان دائم مردم و اختصاص زمین نیز گفت: ابتدا محل ساخت مسکن‌های جدید باید مورد قبول مردم باشد و مردم نسبت به نقل مکان به این مناطق رضایت داشته باشند و سپس اقدام عملی انجام شود.

عناوین برگزیده