تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۴۹۰۱
سرویس خبر : محیط زیست

مشاهده دو گونه پرنده برای اولین بار در طبیعت بوشهر

می متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه از مشاهده و رکورد جدید پرنده‌های زیبا به نام‌های زردپره کوهی و بوبی نقابدار برای اولین بار در طبیعت این شهرستان خبر داد.
مشاهده دو گونه پرنده برای اولین بار در طبیعت بوشهر

به گزارش می متالز، دو پرنده زیبا به نام‌های زردپره کوهی و بوبی نقابدار در استان بوشهر- شهرستان گناوه رکورد شد.

محمد تولیده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، با اشاره به مشاهده این دو پرنده برای اولین بار گفت: این پرنده ها برای اولین بار در استان بوشهر دیده شده و تا قبل از این فقط در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان رکورد شده بوده است.

تولیده افزود: این دو پرنده توسط دو گروه از فعالان محیط زیست و عکاسان طبیعت شناسایی و در وبسایت کمیته ثبت پرندگان ایران (http://iranbirdrecords.ir) درج و منتشر شده است.

قابل ذکر است که بوبی نقابدار؛ 85 سانتی متر طول دارد. دم نوک تیز و بال هایش دراز و نوک تیز است. بجز شاهپرهای نخستین و ثانوی بال و دمش، که به رنگ قهوه ای مایل به سیاه دیده می شود، بقیه ی بدنش سفید رنگ است. رنگ پوست بدون پر صورت و گلویش خاکستری مایل به آبی است. در پرنده ی جوان، سر و گردن قهوه ای رنگ است که با حلقه ی سفیدی از رنگ قهوه ای کمرنگ پشت ، جدا می شود. نر وماده همشکل اند. پروازش در ارتفاع پایین، همراه با بالبازروی های کوتاه مدت، صورت می گیرد. هنگام شکار ماهی ، از ارتفاع نسبتا بالا به درون آب شیرجه می رود. کودن نقاب‌دار دریازی است و تنها برای تخم‌گذاری به کرانه‌های دریا می‌آید. این پرنده آشیانه خود را در جزایر سنگی وسط دریا به صورت گروهی می‌سازد.

عناوین برگزیده