تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۳۴۹۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
علی اکبر پوریانی:

معدن شرکت گهر زمین بعد از ۱۳سال از بلاتکلیفی خارج شد/ کشف ذخیره دو میلیارد تنی سنگ آهن در ایران مرکزی جدی است

می متالز - آنومالی سنگ آهن شرکت گهر زمین بعد از ۱۳سال از بلاتکلیفی خارج شد.
معدن شرکت گهر زمین بعد از ۱۳سال از بلاتکلیفی خارج شد/ کشف ذخیره دو میلیارد تنی سنگ آهن در ایران مرکزی جدی است

به گزارش می متالز، علی اکبر پوریانی مدیر عامل شرکت گهر زمین گفت: آنومالی سنگ آهن شرکت سنگ آهن گهر زمین بعد از ۱۳سال از بلاتکلیفی خارج شد و با اکتشافات جدید هم اکنون به ذخیره ۶۴۳میلیون تنی دست یافته ایم که جز بزرگ‌ترین ذخیره در خاورمیانه محسوب می شود.
وی تصریح کرد: با اکتشافات جدیدی که در منطقه کویر مرکزی صورت گرفته است به یک ذخیره دو میلیارد تنی دست یافته ایم که تا حدی نگرانی های صنعت فولاد برای تامین سنگ آهن را بر طرف کرده است.
پوریانی خاطر نشان کرد:در سال ۹۶حدود ۱۶.۵میلیون خاک از معدن استخراج کردیم و این عدد در سال ۹۷به ۱۷.۵میلیون تن رسید و پیشبینی می شود این رقم در سال ۹۸به حدود ۲۵میلیون تن برسد که در نوع خود بی سابقه است.
وی افزود: در سال۹۷ از دو خط کارخانه کنسانتره سنگ آهن شرکت گهر زمین هر کدام به ظرفیت اسمی دو میلیون تن توانستیم ۴.۴میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید کنیم که این رقم بالای ظرفیت اسمی است.
مدیر عامل شرکت گهر زمین گفت: توسعه اکتشافات بطور جدی در سال ۹۸پیگیری خواهد شد بطوریکه ۲۵محدوده اکتشافی شناسایی شده است و فعال کردن معادن جدید در دستور کار قرار گرفته است.
پوریانی افزود: ارزش صادرات کنسانتره شرکت گهر زمین در سال ۹۷معادل۲۸۰درصد، فروش سنگ آهن پر عیار ۶۰۰درصد و فروش کلوخه ۹۰درصد رشد داشته است.و توانستیم سال گذشته ۸۵کشتی سنگ آهنی به ارزش ۱۲۲میلیون دلار صادر کنیم.
وی اظهار داشت: مقاصد صادراتی شرکت گهر زمین هند و چین بوده است.
پوریانی گفت: تا پایان شهریور ماه ۹۸خط گندله و تا انتهای امسال خط سه کنسانتره سنگ آهن گهر زمین راه اندازی خواهد شد.

پوریانی افزود : با راه اندازی خط گندله، خط سه کنسانتره سنگ آهن و اجرای سیاسیت کاهش هزینه ها ،سود شرکت در سال مالی ۹۸به سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید در صورتیکه این رقم در سال ۹۷معادل ۱۲۰۰میلیارد تومان بود.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده