تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۵۰۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان مطرح کرد:

کیفیت، مهم‌ترین محور STONE 2019

می متالز - مدیر برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان (2019 STONE) گفت: مهم‌ترین تفاوت پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته نسبت به دوره‌های پیش، رشد کیفی آن است.
کیفیت، مهم‌ترین محور STONE 2019

به گزارش می متالز، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان (2019 STONE) ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در اصفهان برگزار خواهد شد. با تمرکز و گردهمایی در این نمایشگاه فرصتی پیش می‌آید که همه واحدهای مرتبط با صنعت سنگ در کنار هم جمع شوند و محصولات و آخرین دستاوردهای خود در زمینه سنگ و صنایع مربوط به سنگ را ارائه دهند. این نمایشگاه بین‌المللی، امکان دسترسی مناسب و تمرکز بر سنگ‌های خام متنوع را فراهم می‌کند.
محمود بندرچی، مدیر برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان (2019 STONE) درباره این دور از برگزاری نمایشگاه گفت: ایران رتبه چهارم ذخایر بزرگ معدن‌های سنگ جهان را در دست دارد و این نمایشگاه در محیطی به وسعت ۸ هزار مترمربع در اصفهان برگزار می‌شود.
وی درباره کم و کیف نمایشگاه و میزان شرکت‌کننده‌های آن گفت: بیش از ۱۵۰ کمپانی داخلی و بین‌المللی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.
بندرچی در پاسخ به این پرسش که فرق این نمایشگاه سنگ با دوره‌های پیش چیست، گفت: مهم‌ترین فرق آن رشد کیفی نمایشگاه نسبت به دوره‌های پیش است.
مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن با اشاره به تاثیر صد درصدی تحریم‌ها بر صنعت نمایشگاهی و حضور شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گفت: با توجه به شرایطی که تحریم‌ها در برقراری رابطه اقتصادی با ایران تحمیل‌ کرده‌اند، شرکت‌های خارجی انگیزه کمتری برای حضور در نمایشگاه‌های ایرانی نشان می‌دهند.
علاوه‌ برآن، میزان اعلام آمادگی برای حضور شرکت‌های داخلی که نماینده شرکت‌های خارجی هستند نیز به دلیل شرایط موجود نسبت به سال گذشته کاهش یافته ‌است.
وی با بیان این موضوع که شرکت‌های چینی، ایتالیایی و ترکیه‌ای از جمله مهم‌ترین شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان در دوره‌های گذشته بوده‌اند، گفت: شرکت‌های ایتالیایی و چینی در نمایشگاه سنگ اصفهان برای دوره پانزدهم نیز حضور خواهند یافت اما تعداد و میزان حضور نسبت به سال پیش بسیار محدودتر و کمرنگ‌تر است.
در این زمینه، سال گذشته ۳۰ کمپانی چینی در نمایشگاه سنگ اصفهان شرکت کردند و امسال اعلام آمادگی برای ثبت نام به ۴ شرکت کاهش یافته است. شرکت‌های ایتالیایی، امسال به طور کل در این نمایشگاه شرکت نکرده‌اند.

 

مزیت‌های نمایشگاه سنگ اصفهان

بندرچی درباره مزیت‌های نمایشگاه سنگ اصفهان گفت: با تمرکز و گردهمایی در این نمایشگاه، فرصتی پیش می‌آید که همه واحدهای مرتبط با صنعت سنگ در کنار هم جمع شوند و محصولات و آخرین دستاوردهای خود در زمینه سنگ و صنایع مربوط به سنگ را ارائه دهند.
 این نمایشگاه بین‌المللی، امکان دسترسی مناسب و تمرکز بر سنگ‌های خام متنوع را فراهم می‌کند.

 

هدف برگزاری نمایشگاه

وی درباره انتخاب اصفهان به عنوان محل برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان (2019 STONE) گفت: اصفهان یکی از ۴ استان برتر در ذخایر معدنی سنگ جهان است. نمایشگاه سنگی در اصفهان در کنار افزایش جذب بازدیدکننده خارجی می‌تواند برای کشور ارزآوری کرده و به اقتصاد کمک کند.

 

رکود بر بازار داخلی حاکم است

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن گفت: وقتی پروژه‌های عمرانی اجرا نشوند و صنعت ساختمان دچار رکود باشد، بازار داخلی کشش لازم را ندارد.
 در این شرایط، بازار خارجی مزیت دارد و انتظار داریم دولت به بخش خصوصی کمک کند تا با شرایط آسان به سمت بازارهای خارجی برود. برای ورود مواد اولیه و ماشین‌آلات باید شرایط بهتری فراهم شود. برای این مهم، به ماشین‌آلات به روز و تجهیزاتی نیاز داریم تا بتوانیم بازار خارجی را تامین کنیم.

 

مواد اولیه و مشکل واردات

بندرچی ادامه داد: کسانی را می‌شناسم که تولیدکننده مواد اولیه حوزه سنگ هستند اما در واردات مواد اولیه با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. تولیدکننده‌ای وجود دارد که یک سال است بار او در گمرک گیر کرده و نمی‌تواند تولید کند.
 وی افزود: با وجودی که معادن سنگ در افغانستان به وفور وجود دارد و آنها در فرآوری دچار مشکل هستند، چندین واحد فرآوری سنگ بخش خصوصی به آنجا سفر کرده و خواسته‌اند سنگ‌ها را انتقال دهند، فرآوری کنند و دوباره صادرات انجام شود اما متاسفانه قوانین این اجازه را نداده‌اند و شرایطی برای این مهم فراهم نشده است. خودتحریمی از تحریم بدتر است.
 گفتنی است پانزدهمین دوره 2019 STONE نیز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت تشکیل می‌شود. این نمایشگاه از سوی شرکت رستاک پادویژن با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، خانه معدن ایران، انجمن سنگ ایران، انجمن و اتحادیه سنگ اصفهان و معدنکاران استان اصفهان برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده