تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۳۵۷۹۹
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم اصفهان:

مخالفان سد سازی پاسخگوی خسارت‌های سیلاب باشند!/ 65 درصد زاینده رود خالی است اما میلیاردها مترمکعب آب راهی خلیج فارس شد

می متالز - نماینده مردم اصفهان گفت: کسانی که شعارهای ضد سدسازی می‌دادند و سدسازی را تعطیل کردند باید پاسخگوی خسارت‌های سیلاب فروردین ماه کشور باشند!
مخالفان سد سازی پاسخگوی خسارت‌های سیلاب باشند!/ 65 درصد زاینده رود خالی است اما میلیاردها مترمکعب آب راهی خلیج فارس شد

به گزارش می متالز، حیدر علی عابدی با بیان اینکه کسانی که شعارهای ضد سدسازی می‌دادند و سدسازی را تعطیل کردند باید پاسخگوی خسارت‌های سیلاب فروردین ماه کشور باشند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته زمینه‌ای در کشور به وجود آمد تا افرادی که ادعای حمایت از محیط زیست داشتند با تحریک افکار عمومی و ارائه اطلاعات غلط، سعی در تشویش افکار جامعه داشتند و با تحریک عمومی علیه سدسازی شروع به جو سازی کرده و خبر از مافیای آب دادند.

وی افزود: متاسفانه چند سال پیش؛ یعنی زمانی  که چیت چیان وزیر نیرو بود، بسیاری از پروژه‌های سد سازی را تعطیل کردند و سدهایی که می‌توانست منافع و امنیت کشور را در مواقع ضروری تأمین کند، تحت تاثیر این جو سازی‌ها و شعارها قرار گرفته و تعطیل شد! و امروز مهمترین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا همه در مقابل این شعارهای ضد سدسازی سکوت کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر همین سدهای موجود که بخش عمده عملیات ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۸۰ است، وجود نداشت، مشخص نبود با سامانه‌های بارشی امسال چه وضعیت اسفباری در انتظار  مردم ایران بود.

 وی تأکید کرد: در کشوری که همیشه نیازمند ذخیره سازی  آب است و نیاز دارد برای قطره قطره آن برنامه ریزی کند، چطور برخی به خودشان اجازه می‌دهند علیه ذخیره سازی آب‌های روان شعار بدهند و باعث تحریک افکار عمومی شوند.

عابدی ادامه داد: اکنون ۶۵ درصد سد زاینده رود خالی است و هنوز ۹۵ درصد این تالاب آبگیری نشده، اما میلیاردها مترمکعب آب ناشی از سیلاب‌ها راهی خلیج فارس شد.

عناوین برگزیده