تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۱۱۹۷
کد خبر: ۳۵۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عیسی زاده:

معادن سنگ حاجی آباد و آتشکوه برندهای تراورتن جهان هستند

می متالز - سید محمد حسن عیسی زاده مدیرعامل شرکت معدن فرآور امداد اظهار داشت: شرکت معدن فرآور امداد وابسته به مجتمع اقتصادی کمیته امداد است و عمده فعالیت آن در در معادن حاجی آباد و آتشکوه و کارخانه فرآوری سنگ در شهرک صنعتی کاوه ساوه می باشد و در زمینه تجارت سنگ به صورت خام و بریده فعالیت می کند.
معادن سنگ حاجی آباد و آتشکوه برندهای تراورتن جهان هستند

وی افزود: سنگ تراورتن از نظر زمین شناسی و معدن مربوط به دوره سوم زمین شناسی است که با توجه به ساختار زمین شناسی دنیا در مناطق محدودی در دنیا شاهد وجود سنگ تراورتن هستیم و شناخته شده ترین سنگهای تراورتن در کشورهای ایتالیا ، ترکیه و ایران وجود دارند.

مدیرعامل شرکت معدن فرآور امداد خاطرنشان کرد: در زمینه ذائقه بازار هرچه سنگ تراورتن دارای رنگ روشن تری باشد مطلوب تر است و معادن حاجی آباد و آتشکوه از نظر کیفیت و تنوع رنگ به عنوان برندهای تراورتن ایران و دنیا شناخته می شوند. در کشورهای ایتالیا، ترکیه و ایران معادن سنگ تراورتن وجود دارد ولی معادن حاجی آباد و آتشکوه به عنوان برندهای تراورتن ایران و دنیا شناخته می شوند.

عیسی زاده ادامه داد: طبق پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت استخراج معدن حاجی آباد سالانه ۴۰۰ هزار تن و معدن آتشکوه سالانه ۸۰ هزار تن تعیین شده است و پروانه بهره برداری این معادن ۱۵ ساله بوده که حدود ۱۰ سال از آن باقی مانده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر یک موج کاهش تقاضای سنگ تراورتن در بازارهای جهانی وجود دارد ولی بازار داخلی علیرغم بحث رکود همچنان علاقمند سنگ تراورتن است.

عضو هیئت مدیره شرکت معدن فرآور امداد تصریح کرد: با توجه به وابستگی بازار ساختمان با بازار سنگ، رکود در این بازار به صنایع سنگ نیز انتقال یافته و علاوه بر این مشکل، هزینه های بخش معدنی نیز بسیار بالاست.

عیسی زاده افزود: توجه نداشتن کافی متولیان و مسئولین دولتی یکی از مشکلات بسیار جدی در صنعت سنگ است که باید نگاه مسئولان در این زمینه تغییر کند.

وی تاکید کرد: بخش دولتی باید در زمینه تامین ماشین آلات و قوانین گمرکی واردات تجهیزات معدنی و فرآوری به تولید کنندگان کمک کند و این انتظار زیادی از دولت نیست.

مدیرعامل شرکت معدن فرآور امداد اضافه کرد: ضایعات تولید بسیار بالاست و اگر به میزان ۳۰ درصد میزان ضایعات کاهش یابد، به همین میزان قیمت تمام شده محصول کاهش و توان رقابتی آن افزایش می یابد.

عناوین برگزیده