تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۶۲۷۲
سرویس خبر : انرژی
مدیر گاز رسانی شرکت گاز در بیست و چهارمین نمایشگاه نفت:

گازرسانی به بیش از 3000 روستا تا پایان سال/ سیل 300 میلیارد تومان به تاسیسات گاز خسارت وارد کرد

می متالز - مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه 1500 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به استان‌های محروم در نظر گرفته شده است، گفت: در سال جاری 3062 روستا و 49 شهر گازرسانی خواهند شد.
گازرسانی به بیش از 3000 روستا تا پایان سال/ سیل 300 میلیارد تومان به تاسیسات گاز خسارت وارد کرد

به گزارش می متالز، سعید مومنی در نشستن حاشیه‌ای بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت اظهار داشت: در یک دهه اخیر توسعه گازرسازی در کشور رشد کم‌نظیری داشته است. گازرسانی باعث افزایش رفاه مردم در رشد اقتصادی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی باعث مهاجرت مردم از شهرها به روستا شده است، افزود: در سال 96 مصرف گاز در کشور 200 میلیارد متر مکعب بوده است. این مقدار گاز در صورتی که با سوخت مایع جایگزین می‌شد از نظر زیست محیطی و اقتصادی برای کشور فاجعه‌آمیز بود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف گاز در بخش نیروگاهی گفت: در سال 97، 70 میلیارد متر مکعب گاز در این بخش مصرف شده است. بخش صنایع 45 میلیارد متر مکعب و بخش خانگی و تجاری 86 میلیارد متر مکعب بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 1142 شهر و 28 هزار 729 روستا در کشور از نعمت گاز برخوردارند که برای گازرسانی به آنها 352 هزار کیلومتر شبکه و 37 هزار کیلومتر خطوط اصلی انتقال اجرا شده است.

مومنی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم تسریع در روند گازرسانی به زاهدان گفت: نشست‌هایی با استانداری سیستان و بلوچستان برگزار کردیم و مقرر شد موانع گازرسانی به شهر زاهدان برطرف شود. در این ارتباط شرکت گاز خراسان رضوی به عنوان شرکت معین برای گازرسانی به زاهدان انتخاب شده است. ضمن اینکه شرکت گاز سمنان و همدان نیز این روند را تکمیل می‌کنند.

وی افزود: برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان 1500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در شرکت گاز همچنین گفت: در سال جاری به 3062 روستا و 49 شهر گاز ارسال خواهد شد که هزینه آن با هدف جلوگیری از ضرر مالی به پیمانکاران متناسب با نرخ تورم امسال در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: امسال باید روستانه معادل 2 میلیون و 220 هزار لیتر سوخت مایع به صنایع گازرسانی شود.

مومنی همچنین به سیلاب اخیر اشاره کرد و رقم خسارت به تاسیسات گازرسانی را در استان‌های درگیر سیل 300 میلیارد تومان اعلام کرد.

عناوین برگزیده