تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۳۶۶۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آمادگی خودروسازان برای نوسازی تاکسی‌ها

می متالز - گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، آمادگی نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران در سال‌جاری را دارد.
آمادگی خودروسازان برای نوسازی تاکسی‌ها

به گزارش می متالز، مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو با اعلام این خبر گفت: ‌ایران‌خودرو یکی از ارکان طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی است و در صورت همکاری نهادهای مرتبط، آمادگی نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران را دارد.علیرضا مهری اسکوئی خاطرنشان کرد: تعهد ایران‌خودرو نسبت به جامعه و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، این شرکت را بر آن داشته تا به‌رغم پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در سال ۹۵ و ۹۶، برای نوسازی در سال ۹۸ برنامه‌ریزی کند. طرح کلید به کلید ایران‌خودرو که در سال ۹۵ و ۹۶ به اجرا گذاشته شد. در این طرح رانندگان تاکسی هم زمان با اسقاط خودروی فرسوده، تاکسی نو تحویل گرفتند.

وی علت متوقف شدن اجرای این طرح را عدم وصول مطالبات ایران‌خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده عنوان کرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب ایران‌خودرو تاکنون پرداخت نشده است.اسکوئی تصریح کرد: با این وجود ایران‌خودرو خود را مکلف به انجام این وظیفه می‌داند. به گفته وی متناسب با تقاضای تاکسیرانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش‌بینی شده قابل‌افزایش است.

در همین رابطه نیز بخوانید:

عناوین برگزیده