تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۳۷۴۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صدور مجوز معادن سرب و روی شمال کرمان با شرط فرآوری

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در حوزه معادن سرب و روی شمال استان اولویت صدور مجوزها با شرط فرآوری در استان خواهد بود.
صدور مجوز معادن سرب و روی شمال کرمان با شرط فرآوری

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی امروز در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه همیشه گفته می‌‌شود بخش خصوصی منابع لازم برای عملیات اکتشافی را ندارد، اظهار داشت: طبیعتا باید اجازه داد شرکت‌‌هایی که می‌ توانند منابع بیاورند و عملیات اکتشافی انجام دهند.

وی افزود: ما محدوده‌های معدنی متعددی داریم، اما اطلاعات اکتشافی را نداریم، شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله گل‌ گهر، مس، گهر زمین، میدکو و ... را مکلف کنید که شرکت اکتشافی تشکیل دهند که 50 درصد را خودشان عملیات بهره‌‌برداری داشته باشند و 50 درصد را بخش خصوصی انجام دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه نمی‌دانیم جواب مردم را در رابطه با خروج سنگ معدن خام از استان چه باید بدهیم، عنوان کرد: در حوزه معادن سرب و روی شمال استان اولویت صدور مجوزها با شرط فرآوری در استان خواهد بود و شرکتی که فرآوری را همراه با استخراج داشته باشد مورد استقبال قرار می‌دهیم.

وی خواستار ارائه گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ارتباط با وضعیت مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری شد و ابراز داشت: ظرفیت ممتازی در حوزه معادن فراهم شده است، در سال جاری با تغییرات نرخ ارز اتفاق مثبتی را شاهد بودیم که بسیاری از پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی ما به ویژه زغال‌سنگی از صرفه اقتصادی برخوردار شده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اکنون نتوانیم سرعت بخشی را در حوزه معادن ایجاد کنیم، مشخص نیست دیگر این امکان فراهم شود، لذا برنامه جامع اتاق بازرگانی و صمت برای فعال شدن بخش معادن در اسرع وقت ارائه شود.

وی تصریح کرد: حوزه گردش منابع مالی شرکت‌های بزرگ مسئله بسیار مهمی است که تاکنون تمکین از سوی شرکت‌های بزرگ برای کل منابع خودشان در استان شاهد نبودیم.

عناوین برگزیده