تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۳۷۵۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان:

اطمینان خاطر صادرکنندگان فولاد را فراهم سازیم

می متالز - در امر صادرات بحث کیفیت، رقابت و قیمت بسیار مهم است و این اهمیت در فولاد حساس تر است چراکه ایران با کشورهای CIS نظیر روسیه و اوکراین رقیب بوده و این رقابت شدیدتر شده و فولادسازان در تلاشند تا سهم خود از بازارهای صادراتی را حفظ نمایند.
اطمینان خاطر صادرکنندگان فولاد را فراهم سازیم

به گزارش می متالز، مهندس فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در امر صادرات بحث کیفیت، رقابت و قیمت خیلی مهم است و این اهمیت در فولاد حساس تر است چراکه ایران با کشورهای CIS نظیر روسیه و اوکراین رقیب بوده و این رقابت شدیدتر شده و فولادسازان در تلاشند تا سهم خود از بازارهای صادراتی را حفظ نمایند.

وی افزود: از اینرو انتظار می رود بخشی از این محرک ها از طریق مشوق ها و تسهیلات صادراتی دولت فراهم شود و در شرایط فعلی بهتر است شاهد پر رنگ تر شدن این مشوق ها باشیم تا فولادسازان با اطمینان خاطر بیشتری به صادرات بپردازند.

ارزانی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر در امر صادرات، جابجایی و نقل و انتقال پول است. اگر شرایطی فراهم شود که موضوع جابجایی پول نیز تسریع شود انگیزه صادراتی واحدها افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر به دلیل تحریم، مشکلاتی در نحوه بازگشت ارز ایجاد شده و بهتر آن است در کنار اقداماتی که شرکت ها در این زمینه انجام می دهند، شاهد تشکیل ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشیم.

وی در خاتمه گفت: به نظر می رسد با این اقدام و حمایت های انجمن تولیدکنندگان فولاد، روند فعلی مدیریت خواهد شد. موضوع مهم دیگر بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور و ثبت در سامانه نیما می باشد. در واقع شرکت ها نیازهای ارزی دارند و بخشی از ارز بازگردانده شده به کشور می بایست صرف تامین نیازهای ارزی خودشان شود و باید به آنها این اجازه داده شود که البته این اجازه تا حدودی داده شده است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده