تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۳۷۵۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

دانش آموزان اردکانی با اهدای گل به دیدار کارگران رفتند

می متالز - شماری از دانش آموزان مدرسه پسرانه استقلال اردکان با همراهی اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر و مسئولان شهرستان به کارخانه آهن و فولاد ارفع مراجعه و با اهدای گل به کارگران این واحد، روز کارگر را به آنها تبریک گفتند.
دانش آموزان اردکانی با اهدای گل به دیدار کارگران رفتند

به گزارش می متالز، معاون سیاسی، ‌امنیتی واجتماعی فرمانداری اردکان روز سه شنبه دراین آیین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این عزیزان سخت کوش به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.
رقیه کرمانیان با تشکر از دانش آموزان و مدیران و مربیان مدرسه استقلال افزود: چه خوب است که نوجوانان با چرخه تولید و صنعت آشنا شوند و آگاهانه شغل آینده خود را انتخاب و بررسی نمایند.
معاون فرمانداری اردکان درادامه با بیان اینکه آنچه امروز در این گروه صنعتی می بینیم موجب مباهات است افزود: در بازدید از مجموعه های بزرگ صنعتی ، به خوبی در می یابیم که مسیر حرکت جوانان و نوجوانان رو به پیشرفت است.
کرمانیان گفت: نامگذاری امسال به عنوان 'رونق تولید' توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت و وظیفه را بر همه صنعتگران و کارگران تمام و سنگین تر کرده است، ما باید تمام توان و تلاش خود را معطوف به این شعار کرده‌ تا در این جبهه اقتصادی بزرگ پیروزمندانه خارج شویم.
وی با اشاره به حضور دانش آموزان در این محل خاطر نشان کرد: دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند و امیدواریم همگی از راه های مختلف آموزشی آنان را به این باور برسانیم که ایرانی قادر است تولید کند و بهترین باشد.
در پایان این مراسم دانش آموزان و مسئولان شهرستان اردکان به کارگران این مجموعه صنعتی، گل اهدا کردند.
کارخانه آهن و فولاد ارفع اردکان دارای 1200 کارگر بوده و سالانه 800 هزار تن شمش فولاد تولید می کند.
شهرستان اردکان دارای 27 هزار نفر بیمه‌ شده تامین اجتماعی است و طبق آمار سرشماری سال 1395، نرخ بیکاری در شهرستان اردکان 10.7 درصد و تعداد جمعیت فعال 34 هزار و 967 نفر است؛ جمعیت شاغل 31 هزار و 243 نفر و جمعیت بیکار شهرستان نیز 3 هزار و 724 نفر می باشد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

عناوین برگزیده