تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۳۷۵۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استان کرمان نیازمند رشد و توسعه صنایع کوچک و وابسته است

می متالز - معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان باعث رونق تولید می‌شود گفت: استان کرمان نیازمند رشد و توسعه صنایع کوچک و وابسته است.
استان کرمان نیازمند رشد و توسعه صنایع کوچک و وابسته است

به گزارش می متالز، ناهید کلانتری با اشاره به اینکه در راستای شکوفایی فرصت‌های صنعتی و معدنی جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد صنایع فرآوری و صنایع پایین‌دستی جزو اولویت‌های استان است اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در استان کرمان در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های خوبی که در استان در حوزه معدنی و صنایع فرآوری وجود دارد گفت: باید تلاش کنیم تا فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کنیم.

معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صنعت، معدن و تجارت استان کرمان فولاد، مس، کرومیت و زغال سنگ را مهمترین صنایع معدنی استان برشمرد و افزود: در حوزه صنایع پایین‌دستی باید به طور ویژه در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه نخست تولید مس کاتد در کشور را به خود اختصاص داده است و 99.1 درصد مس کاتد کشور در کرمان تولید می‌شود گفت: تولید این میزان مس کاتد کرمان باید زمینه ایجاد صنایع پایین‌دستی بیشتری را در استان در این حوزه فراهم می‌کند.

کلانتری با اشاره به اینکه در برنامه است که تولید فولاد در کشور تا سال 1404 به 55 میلیون تن برسد عنوان کرد: سهم استان کرمان از این میزان بیش از 10 میلیون تن است که با اقدامات انجام شده تا پایان سال تولید فولاد استان کرمان به 3.7 میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده فولاد در استان کرمان از کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش را داریم بیان کرد: وجود صنایع مادر باید زمینه ساز ایجاد صنایع پایین دستی در استان را فراهم کند.

معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری قابل توجهی در استان در حوزه صنایع مادر انجام شده تصریح کرد: امروز در استان کرمان نیازمند رشد و توسعه صنایع کوچک و وابسته هستیم.

وی صنایعی چون تیرآهن، میلگرد، ورق و ... را صنایع پاین دستی فولاد بر شمرد و افزود: باید تلاش کنیم تا در استان در کنار صنایع بزرگ، صنایع پایین‌دستی را که نیاز کشور است توسعه دهیم.

کلانتری با بیان اینکه صنایع پایین‌دستی مس و فولاد همه صنایعی هستند که سرمایه‌گذاری بالایی را می‌طلبد گفت: مسئله قابل توجه در این زمینه این است که با ایجاد صنایع مادر و در ادامه آن صنایع پایین‌دستی نیاز استان به صنایع متوسط و کوچک وابسته و شرکت‌های فنی‌مهندسی و خدماتی احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خدماتی در استان کرمان از جمله بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند بیان کرد: اگر این واحدها در کنار صنایع مادر در استان رشد کند موجب رونق تولید شده و در این صورت است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که استان کرمان یک استان صنعتی شود.

معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه با شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان هماهنگی شده و نیازهای این شرکت‌ها استحصال شده است عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری صنعت و معدن استان کرمان اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بحث صنعت و صنایع معدنی را به‌روزرسانی کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا در استان کرمان همگام با ایجاد صنایع بزرگ، صنایع مرتبط هم در استان رشد کند بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های خدماتی مهم‌ترین فرصت‌های شغلی و اشتغالزایی استان کرمان در سال جدید است.

عناوین برگزیده