تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۳۷۵۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۱۰ریال؛ سود هرسهم "سرود" برای سال مالی۱۳۹۷

می متالز - شرکت سیمان شاهرود در صورت های مالی ۱۲ماهه، با سرمایه ۸۱۰میلیارد ریالی، سود هرسهم را اعلام کرد.
۲۱۰ریال؛ سود هرسهم "سرود" برای سال مالی۱۳۹۷

به گزارش می متالز، شرکت سیمان شاهرود در صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، با سرمایه ۸۱۰میلیارد ریالی، سود هرسهم را ۲۱۰ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود طی مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سود عملیاتی را با افت ۸درصدی مبلغ ۲۶۷میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۱۶۹میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره  را مبلغ ۲۳۱میلیارد ریال اعلام کرد.

این شرکت در تشریح اهداف و راهبردهای خود در حوزه تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که با مدیریت انجام شده در ارتباط با توقفات برنامه ریزی شده تولید خود را طوری تنظیم کند تا موجودی کلینکر را تا سقف ۱۵۰هزار تن کاهش دهد و همچنین بتواند از پاداش مشارکت در طرح پاسخگونی بار تابستانی شرکت توانیر استفاده کند. همچنین قصد بر آن است که حداقل ۶۵ درصد ظرفیت اسمی خود را بفروشد.

برآوردی که "سرود" از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد را به این شرح اعلام کرده که نرخ فروش محصولات برای سال مالی ۱۳۹۸ براساس حداقل ۱۳ الی ۱۴درصد نسبت به میانگین نرخ های سال ۱۳۹۷ در نظر گرفته شده است . نرخ خرید مواد اولیه هم برای سال مالی ۱۳۹۸ براساس ۱۰درصد افزایش نسبت به آخرین نرخ های سال ۱۳۹۷ در نظرگرفته شده است.

برنامه ها و طرح های توسعه این شرکت شامل ۱-احداث دپارتمان نمونه گیر سنگ شکن خط ۲ شرکت؛ ۲- تکمیل پروژه افزایش ظرفیت آسیاب سیمان خط یک؛ ۳- پروژه آبیاری تحت فشار؛ ۴- پروژه خرید و استقرار نرم افزار رایورز؛ ۵- پروژه انتخاب، خرید و استقرار نرم افزار PM شرکت جهت تکمیل است.

"سرود" در گزارش خود به برنامه ریزی های خود اشاره دارد که در آن بر فروش ۶۵درصد از ظرفیت اسمی تاکید دارد و در این راستا با رعایت سهمیه اعلامی انجمن صنفی صنعت سیمان تخفیفات خود را کاهش می دهد تا  در کارگروه شرکت های سیمانی بتواند نرخ های سیمان را به قیمت های مصوب برساند همچنین افزایش نرخ سیمان از مهمترین اتفاقات سال ۹۸ خواهد بود.

عناوین برگزیده