تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۳۷۶۲۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ابلاغ دستورالعمل اجرایی ضوابط نمای ساختمان‌ها در بندرعباس

می متالز - معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ضوابط نمای ساختمان‌ها در این شهر خبر داد.
ابلاغ دستورالعمل اجرایی ضوابط نمای ساختمان‌ها در بندرعباس

به‌گزارش می متالز، اصغر حسینی‌پور اظهار داشت: ضوابط نمای شهر بندرعباس به عنوان یکی از موضوعات حوزه معماری و شهرسازی از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و کار تدوین آن با نظر اساتید این بخش به پایان رسید.

وی با اشاره به تصویب این ضوابط در کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر استان و ابلاغ آن به سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری‌های مناطق سه‌گانه بندرعباس، افزود: این ضابطه به صورت عام به منظور رعایت در ساخت و ساز کلیه ساختمان‌های سطح شهر لازم الاجرا شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس با اشاره به نحوه اجرای این ضابطه، ادامه داد: پس از صدور موافقت‌نامه اصولی در زمان ارائه نقشه‌های معماری به شهرداری‌های مناطق جهت بررسی، رعایت مفاد این ضابطه توسط مالک در نقشه‌های ارائه شده توسط طراحان الزامی است.

حسینی‌پور تصریح کرد: بر اساس این ضوابط ابلاغی، ساختمان‌های با کاربری خاص به طور مثال کاربری ورزشی، درمانی، اداری و غیره، زمین‌های واقع در معابر ۱۶ متری و بالاتر در بافت‌های تفکیکی که قابلیت اخذ تجاری دارند، زمین‌های واقع در معابر ۱۴ متری و بالاتر در بافت‌های غیر تفکیکی و زمین‌های واقع در پروژه‌های بازگشایی معابر شهرداری ملزم به ارایه نقشه به صورت سه‌بعدی به‌همراه عکس پیوستی از نمای املاک مجاور هستند.

این مقام مسؤول تاکید کرد: علاوه بر موارد فوق، زمین‌های واقع در حریم اماکن تاریخی شهر، زمین‌های واقع در بر بلوارهای اصلی شهر مثل بلوار امام(ره)، سید جمال‌الدین اسدآبادی، حقانی و... و همچنین زمین‌های واقع در نوارساحلی شهر نیز ملزوم به ارایه نقشه به صورت سه‌بعدی به‌همراه عکس از نمای املاک مجاور به پیوست نقشه‌ها الزامی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ضابطه نما در سایت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس قابل دریافت است، تصریح کرد: ضابطه کنونی، ویرایش اول بوده و پس از طی کردن پروسه زمانی یک ساله در طول زمان اجرا، نظرات کارشناسی همکاران به منظور اصلاح و بهبود آن مدنظر قرار می‌گیرد.

عناوین برگزیده