تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۳۷۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط بیمه ایران انجام شد؛

پرداخت خسارت ۵۶ میلیارد ریالی به زیان ‌دیدگان آتش سوزی بازار تبریز

می متالز - شرکت سهامی بیمه ایران چک‌های پرداخت خسارت آتش سوزی سرای «ایکی قاپیلار» بازار تبریز را با مجموع مبلغ ۵۶ میلیارد ریال به بیمه گذاران تحویل داد.
پرداخت خسارت ۵۶ میلیارد ریالی به زیان ‌دیدگان آتش سوزی بازار تبریز

به گزارش می متالز، در مراسمی که صبح در فرمانداری تبریز و با حضور سید ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره و محمد زاهدنیا معاون فنی بیمه ‌ایران و مسئولان استانی برگزار شد، چک‌ های پرداخت خسارت آتش ‌سوزی شامگاه ۱۸ اردیبهشت سرای ایکی قاپیلار تبریز، به ۷۰ بیمه ‌گذار زیان‌دیده بیمه ایران با مبلغ مجموعا ۵۶ میلیارد ریال تحویل شد.

سید محمدناصر مبرقعی، عضو هیات مدیره این شرکت در این مراسم با بیان اینکه معمولا اعلام نتایج حوادثی نظیر آتش‌ سوزی بازار تاریخی تبریز حدود یک ماه طول می‌کشد، گفت: با پیگیری‌های ویژه و لحظه ‌ای محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران و صدور دستورات ویژه برای بررسی و کارشناسی دقیق خسارات و همت همکاران استان آذربایجان شرقی این اتفاق در یک هفته رخ داد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینکه بیمه گذاران با اعتمادی که به صنعت بیمه داشتند، با پوشش بیمه‌ ای مناسب آرامش را برای خود خریداری کردند، افزود: این حادثه تجربه ما را در ارزیابی و مدیریت ریسک دو چندان خواهد کرد و سعی داریم با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط هر چه سریعتر موضوع ایمنی و ارتقا سیستم های هشدار دهنده پیگیری و اجرایی شود، چرا که موضوع ایمنی محل مورد بیمه از اهمیت بالایی در مدیریت ارزیابی ریسک برخوردار است.

مهدوی فرماندار تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۲۵ مغازه از ۵۰ الی ۱۰۰ درصد در این آتش ‌سوزی آسیب دیدند که تنها ۹۰ مغازه بیمه کامل داشتند، افزود: در چنین حوادثی نقش بی‌بدیل بیمه به عنوان تکیه‌ گاه امن در حوادث بیشتر مشخص می‌شود و امیدوارم همه بازاریان و اصناف نقش بیمه را به عنوان حامی و پشتیبان در ایام حادثه جدی بگیرند و نسبت به خرید و برقراری پوشش بیمه ای مناسب با فعالیت خود اقدام کنند.

در این مراسم ابوالفضل قهرمانی مدیر کل بیمه ایران استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از روند رسیدگی سریع به پرونده‌ های پرداخت خسارت بیمه ‌گذاران زیان‌ دیده بیمه ایران در این حادثه آتش‌ سوزی بیان کرد.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده