تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۷۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار مودودی با معاون وزیر صنعت جمهوری چک تاکید شد:

ایران فرصت طلایی برای سرمایه گذاری

می متالز - سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنعت جمهوری چک که به منظور حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چک به تهران آمده است، دیدار و گفتگو کرد و شرایط کنونی را فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری در ایران دانست.
ایران فرصت طلایی برای سرمایه گذاری

به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی در دیدار با موریتسکی با اشاره به مشکلات مالی و بانکی به وجود آمده به دلیل تحریم، گفت: با وجود خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ایران از تعهدات خود در برجام عدول نکرد اما بیشترین صدمه به شرکای تجاری ما وارد شد.
وی با ابراز امیدواری از اثربخشی کانال مالی اروپا موسوم به اینستکس افزود: با توجه به وجود پروژه هایی با توجیه اقتصادی بالا در حوزه های مختلف مانند پروژه های کشاورزی، غذایی، نفت و پتروشیمی و دیگر زمینه ها، امروز فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری در ایران است.
مسؤول اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در صادرات، با اشاره به اینکه برای ادامه تجارت در شرایط امروز نیازمند راهکارهای جدید و متفاوتی هستیم، گفت: بخشی از واردات ایران، با توجه به مدیریت منابع ارزی کشور، از شرکتهای کشور چک انجام می گرفت، اکنون با وجود مسایل پیش روی روابط بانکی، میتوان در خصوص تهاتر با مشارکت اروپا به نتایج خوبی رسید تا روند مبادله کالا در جریان باشد.
مودودی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور را به جهت آنکه محدودیت دولت ها را ندارند، مفید توصیف کرد و افزود: ما آماده همکاری در قالب گروه های کارشناسی یا در سطوح کلان تر برای بررسی زمینه های تهاتر و طراحی مکانیزم مناسب آن هستیم.
در ادامه این نشست، موریتسکی«معاون وزیر صنعت جمهوری چک» از سفر خود به کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: با حضور در ایران مذاکرات خوبی انجام شد و با وجود رویکرد مثبت شما به یافتن راهکاری برای ادامه تجارت خوشبین هستم چرا که ایران دارای اقتصادی بزرگ و برخوردار از ظرفیت‌ها و امکانات متعددی است که با این وجود صادرات برخی از کالا‌های ایرانی به چک، از جمله در حوزه کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عناوین برگزیده